Usługa click and collect coraz popularniejsza
- Autor: portalspozywczy.pl / InPost
- Data: 12-11-2014, 15:06
Ankietowani odpowiadali na pytania z zakresu doświadczeń z usługami click&collect. Z 2.400 respondentów tylko 5 proc. stwierdziło, że nie skorzysta z takiej dostawy. Ponad 2/3 ankietowanych odpowiedziało, że główną przyczyną używania click&collect jest wygoda związana z godzinami odbioru i niski koszt usługi lub jego brak. W dodatku 80 proc. respondentów uważa, że dostawa do punktu powinna być darmowa. Dostawy za pomocą sieci click&collect są bardzo popularne w Wielkiej Brytanii, skorzystało z nich ponad 2/3 konsumentów. Dla porównania, w USA z tej formy skorzystało zaledwie 9 proc. klientów.
Co więcej, aż 1/3 (35 proc.) klientów w Wielkiej Brytanii uważa, że dostawa towarów za pomocą drona mogłaby być dla nich atrakcyjna. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Research Now w sierpniu dla MetaPack, zwolennikami tego typu usług są w szczególności osoby młode - w wieku od 18 do 24 lat. Wielbicieli dronów-kurierów jest zdecydowanie mniej wśród osób, które mają więcej niż 55 lat (3-krotnie mniej niż w przypadku najmłodszych respondentów). Z kolei 76 proc. spośród 500 brytyjskich konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu, preferuje dostawę tego samego dnia.
Doceniane są również usługi kurierskie w niedziele - odbiór paczek tego dnia jest korzystny dla 73 proc. klientów oraz dostawy produktów w ciągu godziny (69 proc. pozytywnych odpowiedzi). Respondenci wskazują również największe wady dostaw - 1/3 kupujących narzeka na to, że musi brać wolny czas w pracy, aby odebrać przesyłkę, a kolejne 1/3 z nich dostrzega problem zaginionej karty dostaw (awizo). Innymi powodami niezadowolenia z usług kurierskich są: paczki pozostawiane w niewłaściwych miejscach, np. w koszu na śmieci (28 proc. respondentów), a także czekanie cały dzień na doręczyciela, który na końcu nie przychodzi i nie przekazuje klientowi zamówionego towaru (39 proc.).
- Potwierdzają się tendencje, o których od dawna mówimy. Wymagania klientów systematycznie rosną, co jest widoczne także na polskim rynku. Jeszcze niedawno standardem była dostawa następnego dnia, teraz coraz częściej mówi się o dostawie w tym samym dniu lub w ciągu godziny. Konsumenci chcą mieć coraz więcej elastycznych możliwości odbioru towaru, co przekłada się na wzrost zainteresowania usługami typu click&collect. Paczkomaty InPost najlepiej spełniają ich oczekiwania, gdyż charakteryzuje je 5 ważnych atrybutów: szybkość dostawy, pełna elastyczność odbioru paczki, dostępność, atrakcyjna cena i darmowy zwrot - mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
- Okazuje się też, jak bardzo ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze sklepu i towaru jest możliwość bezpłatnego zwrotu lub wymiany. Z naszych badań wynika, że opcja darmowych zwrotów może podnieść obroty sklepu od 50 proc. do 350 proc. Idealnym narzędziem do obsługi zwrotów jest właśnie sieć Paczkomatów InPost. Współpracujemy w tym zakresie z takimi firmami jak Samsung, UPC czy sklepami online Wojas, Big Star czy Eobuwie.com.pl. Planujemy także rozwijać te usługi na rynkach zagranicznych - dodaje.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
InPost wprowadzi dwucyfrową podwyżkę cen usług dla Allegro
-
Rafał Brzoska i Omenaa Mensah zawieźli 500 ton pomocy dla Ukrainy
-
Rafał Brzoska mówi, ile podatków zapłacił InPost i zachęca: wspierajcie polski budżet
-
InPost planuje skup akcji własnych
-
Bakalland łączy się z Purellą, czyli jak Rafał Brzoska układa spożywcze puzzle
-
Jak rośnie e-commerce?
-
InPost chce umocnić swoją pozycję w e-commerce
-
Brzoska o Ukrainie: Wolałbym żyć z niedoborem rąk do pracy
-
Rafał Brzoska nie chce współpracy z Rosją. "Trudna i konieczna decyzja"
-
InPost pomoże transportować pomoc dla Ukrainy. Rafał Brzoska: piszcie do mnie!
komentarze (0)