• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ustawa foliówkowa zmieniła nawyki klientów? Sieci odpowiadają

Od 1 stycznia br. obowiązuje w Polsce opłata recyklingowa, której celem jest ograniczenie liczby foliowych torebek wykorzystywanych przez klientów sklepów i zachęcenie ich do inwestycji w torby wielokrotnego użytku (opłata wynosi 20 groszy za sztukę plus 5 groszy podatku VAT i dotyczy torebek foliowych o grubości od 15 do 50 mikrometrów).Portal Dlahandlu.pl spytał wybrane sieci handlowe, czy nowe regulacje wpłynęły na zmianę nawyków ich klientów.
  • Autor: Dlahandlu.pl
  • Data: 15-05-2018, 14:35

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W dalszym ciągu wśród klientów, którzy decydują się na torebki foliowe, największym powodzeniem cieszą się najtańsze, czyli te najcieńsze torby. Zarówno z naszych obserwacji, jak i wyników sprzedaży wynika jednak, że klienci częściej niż wcześniej przychodzą na zakupy z własnymi torbami i coraz rzadziej korzystają z torebek foliowych (15 mikrometrów). Zauważając wzrastający trend na korzystanie z ekologicznych toreb wielokrotnego użytku, sądzimy, że rezygnacja ze szkodzących środowisku toreb foliowych to jedynie kwestia czasu. Pamiętajmy przy tym, że zmiana jakichkolwiek nawyków konsumenckich to proces długotrwały. Za wcześnie jest jeszcze na ocenę wpływu ustawy na środowisko – poinformowało biuro prasowe POLOmarketu.

Sieć ALDI w pierwszym kwartale zrezygnowała ze sprzedaży foliówek o grubości 18 mikrometrów na rzecz bardziej wytrzymałych reklamówek nadających się do wielokrotnego użytku, o grubości 52 mikrometrów. – Pod koniec drugiego kwartału będziemy mogli stwierdzić jak przyjęła się nowa reklamówka. Z racji tego, że nadaje się do wielokrotnego użytku przewidujemy, że jej sprzedaż naturalnie zmaleje. Naszym klientom oferujemy 4 rodzaje toreb: torbę materiałową, ekologiczną torbę wielokrotnego użytku, reklamówkę z uszami pochodzącą z recyklingu oraz mniejszą reklamówkę. W ciągu miesiąca planujemy również wprowadzenie naturalnych toreb z juty. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • klient 2018-05-19 13:49:45

    torby z juty, no nareszcie!!!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!