Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

VIII FRSiH: Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji - pełna relacja

Polski handel cały czas się zmienia, ale tempo owych zmian nie jest już tak szybkie, jak dawniej. Przeobrażenia ostatnich kilku lat to nie rewolucja, lecz jedynie ewolucja. Sieci handlowe znalazły się w sytuacji, w której ich dalszy rozwój numeryczny jest już utrudniony, więc nacisk w rywalizacji o klienta przeniósł się na obszar stricte asortymentowy. Szansą dla niektórych podmiotów handlowych może być obecność w kanale e-commerce, ale zarabianie na sprzedaży żywności przez internet jest jeszcze w Polsce pieśnią przyszłości - to główne wnioski płynące z debaty "Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji", która otworzyła drugi dzień VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

VIII FRSiH: Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji - pełna relacja
Uczestnicy dyskusji w ramach panelu "Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i europejski handel w trakcie rewolucji"

Autor: Paweł Jachowski, www.portalspozywczy.pl
Data: 05-11-2015, 14:06

- Sieci handlowe, które chcą operować na rynku, muszą zmieniać swoje strategie - zauważył Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Tesco Polska. Tłumaczył, że w związku z wysoką konkurencyjnością rynku handlowego w Polsce, a zarazem coraz mniejszą rentownością sieci handlowych, firmy potrzebują nowych pomysłów na to, jak przyciągać do siebie klientów.

Adam Manikowski zdradził też, w jaki sposób Tesco zamierza poradzić sobie na trudnym rynku. Po pierwsze, będzie to stawianie na małe formaty i na rozwój oferty produktów świeżych. Tesco testuje też nowe podejście do hipermarketów: zastanawia się nad otwieraniem wewnątrz nich mniejszych placówek, tzw. "sklepów w sklepie". Oprócz tego brytyjska sieć wiąże duże nadzieje z kanałem e-commerce. Tesco chce inwestować w dalszy rozwój dostaw click&collect oraz w aplikacje mobilne. Sieć zdecydowała się także na szukanie oszczędności, poprzez centralizację zarządzania w Polsce, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji.

Według Roberta Nocenia, dyrektora działu hipermarketów i członka zarządu Carrefour Polska, jednym z kluczowych trendów widocznych na rynku handlowym jest multiformatowość. - Mniej więcej od 2014 r. widać wyraźnie u retailerów trend dynamicznego poszukiwania nowych konceptów handlowych, nowych formatów sklepów, modernizowania sklepów, poszukiwania wyróżników, a także trend dopasowania się do zmian w strategii dyskontów, które coraz bardziej przesuwają się w kierunku supermarketów - wyliczył Robert Noceń.

Przedstawiciel francuskiej sieci podkreślił, że rynek handlowy jest obecnie w Polsce szalenie trudny, jak również coraz bardziej konkurencyjny. Noceń odniósł się również do zmian, które nastąpiły w strukturze sieci Carrefour. W spółce, która posiada dziś w Polsce 750 hipermarketów, supermarketów i sklepów convenience, jak również centra handlowe, nastąpiła w ostatnich latach decentralizacja zarządzania. Władza w organizacji w dużej mierze przekazana została dyrektorom poszczególnych sklepów. Impuls do zmian wychodzi dzisiaj bezpośrednio od placówek handlowych, a rolą centrali firmy jest odpowiadanie na potrzeby zgłaszane przez poszczególne jednostki biznesowe.

więcej informacji:

FRSiH2015 RSS ALERT    /    Andrzej Balicki RSS ALERT    /    Robert Noceń RSS ALERT    /    Marcin Dopierała RSS ALERT    /    Adam Manikowski RSS ALERT    /    Sławomir Chłoń RSS ALERT    /    Paweł Musiał RSS ALERT    /    Ireneusz Kazimierczyk RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    Profi Rom Food RSS ALERT    /    X5 Retail Group RSS ALERT    /    Organic Farma Zdrowia RSS ALERT    /    DLA Piper Wiater RSS ALERT    /    InPost RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • kwa kwa 2015-11-05 17:52:27
    Kto wygra? to chyba źle postawione pytanie. Prawidłowe pytanie to KTO WYGRAŁ?! Dla wielu detalistów aktualnie podejmowane działania to tylko przedłużanie nieuniknionej agonii. Moim zdaniem jest raptem kilku detalistów, którzy stoją twardo na nogach i tym samym już wygrały. Część już dzisiaj mają komfortową sytuację, zamykają rok i generują zyski, które umożliwią im dalszą działalność, inwestycje, modyfikacje strategii itp. Reszta kolejny rok będzie walczyła o przetrwanie (czyli, tak jak napisałem przedłużała swoją agonię). Już 10 lat temu wszyscy wiedzieli, że PL rynek jest za mały dla tylu graczy (zarówno po stronie detalistów, jak również producentów).
  • Jerzy Jastrzębski 2016-12-26 18:58:00
    Ten Paweł Musiał...jako dyrektor hipermarketu w Tesco był niestety wielce niesympatycznym człowiekiem . Do tego nie zauważył, że w jego zespole ochrona systemowo skubała Hypermarket.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.35.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!