• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W 2009 r. Alma Market wyda na rozwój sieci handlowych 70 mln zł

Wyniki Alma Market będą w tym roku, podobnie jak w roku ubiegłym, obciążone kosztami rozwoju sieci. Poprawią się w przyszłym roku, gdy większość sklepów będzie już mocno zakorzeniona na rynku. W tym roku sieć powiększy się o 10 delikatesów i przynajmniej kilkanaście sklepów pod marką Krakowski Kredens. CAPEX może wynieść ponad 70 mln zł - powiedział w rozmowie z PAP Jerzy Mazgaj, prezes grupy.
  • Autor: PAP
  • Data: 22-01-2009, 17:09
W 2009 r. Alma Market wyda na rozwój sieci handlowych 70 mln zł

Tegoroczne wyniki nie będą rewelacyjne. Cierpimy z uwagi na bardzo szybki rozwój. W tym roku będzie lepiej niż w roku ubiegłym, ale to jeszcze nie będzie to czego oczekujemy - powiedział Mazgaj. Po trzech kwartałach 2008 roku Alma Market miała 615 mln zł skonsolidowanych przychodów i 16,7 mln zł zysku netto. Zdaniem prezesa czwarty kwartał był dla grupy udany, spółka nie odczuła efektów spowolnienia.

Wyniki spółki są jednak, w ocenie prezesa, obciążone kosztami intensywnego rozwoju. - Jeszcze dwa lata temu mieliśmy tylko 5 delikatesów. Teraz nasza sieć obejmuje 22 markety - powiedział prezes.

Dodał, że sklep dobrze pracuje po dwóch latach. - Dochodzenie do rentowności zależy od lokalizacji, czasem zajmuje kilka miesięcy, a czasem kilkanaście, ale dopiero w trzecim roku sklep dobrze pracuje - powiedział. Wyniki Alma Market mają się poprawić w przyszłym roku.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

-W 2010 roku większość sklepów będzie dojrzała, a te nowo otwarte będą stanowić mniejszość. Wtedy nasze wyniki będą lepsze - powiedział prezes.

W tym roku grupa zamierza otworzyć około 10 delikatesów Alma i kilkanaście sklepów pod marką Krakowski Kredens. - Łącznie na rozwój tych sieci możemy wydać w tym roku ponad 70 mln zł - powiedział prezes, dodając, że spółka nie ma problemów z finansowaniem inwestycji.

- Mamy też możliwości uwolnienia dużej ilości gotówki. Alma i Alma Development mają nieruchomości, które można sprzedać lub oddać w leasing, ale na razie nie musimy tego robić - powiedział Jerzy Mazgaj.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • nie ma pieniędzy na delikatesy 2009-01-23 09:49:43

    oj ciężko będzie mazgajowi, wszystko z wyzszej półki. Więc lot będzie długi i szybki a upadek bolesny

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!