Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

W 2009 r. Biedronka zwiększyła sprzedaż niemal o 30 proc.

Wyniki Biedronki za 2009 r. potwierdzają obecny trend: w kryzysie Polacy częściej odwiedzają dyskonty. Największa w kraju sieć sklepów dyskontowych osiągnęła w ub.r. ponad 16 mld zł przychodów. To aż o 29,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Tak duży wzrost to wynik m.in. zwiększonej sprzedaży w sklepach wcześniej już istniejących.

W 2009 r. Biedronka zwiększyła sprzedaż niemal o 30 proc.

Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 03-03-2010, 13:43

Jak tłumaczą przedstawiciele Jeronimo Martins, wpływ na tak dobre wyniki miała przede wszystkim otwieraniu nowych sklepów - w ciągu roku sieć powiększyła się o ponad 100 sklepów, co wiązało się ze wzrostem powierzchni sprzedaży o 8,1 proc. Znacząco na wyniki wpłynęła rosnąca sprzedaż w sklepach like-for-like - zwiększyły one sprzedaż o 8,3 proc., przy czym zainteresowanie artykułami spożywczymi w sklepach LFL wzrosło o 12 proc.

Wpływ na zwiększoną sprzedaż miało także zakończenie integracji sieci Plus. Sklepy wcześniej działające pod szyldem Plus odpowiadały w 2009 r. za 11 proc. sprzedaży firmy.

Sieć cieszy się też z zysku EBITDA - w złotówce zanotowano wzrost o 37,4 proc. (o 12 proc. w euro).

Cała grupa Jeronimo Martins, która działa także w Portugalii, zwiększyła sprzedaż o 6,1 proc. osiągając 7,32 mld euro przychodów. Zysk netto wzrósł o 22,8 proc. do 200 mln euro).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!