• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W 2009 r. sieci handlowe będą zwiększać wydatki na reklamę

Twarda walka o klienta. W ub.r. 20 największych firm z branży wydało na reklamę 750 mln zł, ten może być jeszcze lepszy - informuje Rzeczppspolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 26-01-2009, 08:54
W 2009 r. sieci handlowe będą zwiększać wydatki na reklamę

Jak wynika z cennikowych danych firmy Expert Monitor, w 2008 r. 20 liderów branży handlowej wydało na marketing 743,8 mln zł wobec 651,3 mln zł w 2007 r. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku kwota wzrośnie, bo w czasie spowolnienia gospodarczego firmy muszą jeszcze ostrzej walczyć o klientów.

Handel odpowiada za co najmniej 10 proc. rynku reklamowego w Polsce, którego wartość w ub.r. - według prognoz domu mediowego ZenithOptimedia - wyniosła 7,8 mld zł. Dane Expert Monitor nie uwzględniają wydatków handlowców na outdoor, a jak podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej tylko po trzech kwartałach ub.r. wyniosły one niemal 70 mln zł. W dodatku żadna firma nie bada rynku gazetek reklamowych, które wydaje większość sieci. W skrzynkach pocztowych czy gazetach rocznie umieszczanych jest kilkaset milionów sztuk takich publikacji. - To nadal jeden z najważniejszych nośników w naszych działaniach marketingowych - mówi Maria Cieślikowska, rzecznik Carrefoura.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Mimo informacji o nadciągającym kryzysie firmy handlowe prawdopodobnie nie zmniejszą wydatków. Co więcej, jeśli spadek popytu obserwowany np. w Wielkiej Brytanii czy Irlandii nastąpi także u nas, walka o klienta jeszcze się zaostrzy. W ubiegłym roku zmalały wydatki reklamowe zaledwie co czwartej sieci z 20 badanych. Budżety zmniejszyły Ikea, Nomi, Żabka, Auchan i Praktiker.

W czołówce jest także sieć Tesco - w ub.r. wydała na reklamę 57,5 mln zł. W tym roku - przynajmniej na razie - także nie spodziewa się gwałtownych zmian swojej polityki. - Dopiero tworzymy budżet marketingowy, nasz rok finansowy kończy się bowiem w lutym. W tej chwili nie zmniejszamy wydatków na ten cel - mówi Przemysław Skory, rzecznik Tesco. Podobnie sytuację ocenia francuski Carrefour - firma nie planuje redukcji tegorocznego budżetu. Co więcej, sama chce zarabiać na reklamach - inwestuje w POS TV, czyli monitory stojące w sklepach, na których emitowane są reklamy. - Działają w 40 największych hipermarketach naszej sieci. Od momentu ich uruchomienia zainteresowanie tym nośnikiem jest ogromne - dodaje Maria Cieślikowska.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ewa 2009-01-26 10:25:54

    Jeżeli firma robi coś dobrego,sprzedaje po rozsądnych cenach to nie potrzebuje reklamy.Wiem z własnego doswiadczenie robiąc zakupy,ide tam gdzie jest coś dobrego i w przestępnej cenie

    Odpowiedz
  • AT 2009-01-26 11:49:12

    Co za skandal!!! Jak można pisać, że sieci wydają pieniądze na reklamę, nie wspominając, że są to pieniądze wyciągnięte od dostawców, którzy za możliwość sprzedaży muszą płacić wyniszczające haracze na marketing, badania preferencji konsumentów itp. itd...

    Odpowiedz
  • kierowca 2009-01-27 12:42:26

    Drżyjcie dostawcy

    Odpowiedz
  • konsument 2009-01-29 10:16:24

    Sieci wydają nie swoje pieniądze, to dostawcy muszą płacić za śmieszne i bezskuteczne reklamy np. w gazetkach, które trafiają od razu do kosza.....

    Odpowiedz
  • Martęs 2009-06-18 10:24:17

    Gazetki wcale nie trafiaja do kosza, ludzie je czytaja, tylko czesto trafiaja do nie wlasciwych osob, a do wlasciwych nie. Na promomaniak.pl sa gazetki reklamowe, wygodnie sie je oglada. A reklamy ... niektore poprostu nie sa trafione, akuratnie Tesco cesto trafia choc sporo wydaje wiec prawdopodobienstwo sie zwieksza, Tesco lubi kreowac sie na dobroczynce ludu :P

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!