- W tym roku zwiększymy powierzchnię sieci sklepów o 65 tys. metrów kwadratowych do 290 tysięcy - powiedział Pachla.

- W przyszłym roku planujemy powiększyć sieć o około 40-50 tys. mkw - dodał.

Wiceprezes przypomniał, że wcześniejsze plany na ten rok były niższe niż 65 tys. mkw i zakładały wzrost powierzchni o 40-50 tys. mkw. - Skorzystaliśmy z sytuacji na rynku i znacząco zwiększyliśmy obecność poprzez franczyzę, przejmując franczyzobiorców rezygnujących ze współpracy z innymi firmami. Przyrost franczyzy w tym roku jest bardzo duży i wynosi około 50 proc. - powiedział Pachla.



- Wartość nakładów dotycząca nowych otwarć po uwzględnieniu udziału wynajmujących w finansowaniu budowy wyniesie w tym roku 66 mln zł. - W przyszłym roku nakłady inwestycyjne będą zbliżone do tegorocznych - powiedział wiceprezes.

- Rozwój w 2010 roku bez problemu sfinansujemy zyskiem i amortyzacją, a nawet zostanie nadwyżka - dodał.



W III kwartale 2009 grupa LPP otworzyła 37 sklepów o łącznej powierzchni ok. 8 tys. mkw. Całkowita powierzchnia sklepów wzrosła do ok. 260 tys. mkw (762 sklepów), z czego 84 tys. mkw (177 sklepów) poza granicami kraju. Jednocześnie zamknięto 50 sklepów sezonowych.

Na koniec września tego roku sieć detaliczna LPP liczyła 243 sklepy marki Reserved, 211 salonów marki Cropp, 73 salony Esotiq, 190 sklepów pod marką House i 45 salonów Mohito.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl