Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

W 2010 r. spadły ceny w średnich sklepach spożywczych, dyskontach oraz hiper- i supermarketach

Według danych firmy Nielsen ceny przez ostatni rok spadły średnio o 2,6 proc. Po raz pierwszy tak mocno także w małych sklepach. Mimo to zdrożało pieczywo i produkty mączne, owoce, warzywa. Staniał alkohol i część nabiału - pisze „Rzeczpospolita".

W 2010 r. spadły ceny w średnich sklepach spożywczych, dyskontach oraz hiper- i supermarketach
fot. Tesco

Autor: Rzeczpospolita
Data: 31-12-2010, 09:19

Magdalena Małaczyńska, menedżer z firmy Nielsen powiedziała na łamach „Rz", że spadek cen było widać dla wybranych produktów w kategoriach alkoholowych (wino, wódka), majonezu, oleju, ryżu, płatków śniadaniowych, jogurtów i soków. W dalszym ciągu najtańszymi kanałami sprzedaży są dyskonty i hipermarkety, gdzie cena koszyka jest niższa odpowiednio o 10 proc. i 8 proc. w porównaniu ze średnią ze wszystkich sklepów.

Z danych Nielsena cytowanych przez „Rz" wynika, że przez ostatni rok ceny w najmniejszych sklepach spadły średnio o 0,4 proc., w średnich 2,6 proc., a dużych 2,1 proc. Jednak w dalszym ciągu w najmniejszych placówkach za te same produkty zapłacimy średnio 27 proc. więcej niż w najtańszych dyskontach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

dyskonty RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.21.4.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!