Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

W 2010 r. wartość handlu FMCG w Polsce wzrośnie do 225 mld zł. Najszybciej będą rosły sklepy convenience i dyskonty

Spowolnienie gospodarcze uderzyło także w polski rynek spożywczy, który znacznie zwolnił tempo rozwoju. Według raportu PMR dynamika rynku spożywczego wyniesie w 2009 r. jedynie 0,4 proc. w porównaniu do 8,9 proc. przed rokiem. Segmentami, które najszybciej rosną w tym roku są sklepy convenience i dyskonty.

W 2010 r. wartość handlu FMCG w Polsce wzrośnie do 225 mld zł. Najszybciej będą rosły sklepy convenience i dyskonty
fot. winkelcentrumdeterp.nl

Autor: portalspozywczy.pl / PMR
Data: 16-12-2009, 13:56

Według najnowszej edycji raportu firmy PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2009", wartość rynku spożywczego w Polsce, rozumiana jako wartość sprzedaży artykułów żywnościowych oraz artykułów przemysłowych w sklepach spożywczych, wyniesie 223,5 mld zł w 2009 roku. Będzie to o 0,4 proc. więcej niż w roku 2008, w którym wzrost wyniósł aż 8,9 proc. Tylko minimalna dynamika rynku będzie efektem spowolnienia gospodarczego, które przekłada się na ostrożniejsze wydatki polskich konsumentów.

Według umiarkowanie ostrożnych prognoz PMR w 2010 roku wzrost rynku nadal nie będzie przekraczał 1 proc. a jego wartość sięgnie jedynie 225 mld zł, co będzie głównie efektem rosnącego w Polsce bezrobocia. W kolejnych latach sytuacja stopniowo będzie ulegać poprawie.

Według PMR największy wzrost sprzedaży zanotują w 2009 roku sieci sklepów typu convenience - wartość segmentu wzrośnie o 21 proc. Jest to zasługą dynamicznej rozbudowy sieci sklepów przez trzech dominujących graczy - w 2009 roku franczyzowe sieci ABC, Żabka i Groszek powiększą się łącznie o ponad 1000 placówek i na koniec roku będą dysponowały ok. 6,8 tys. punktami sprzedaży.

Szybki rozwój sieci franczyzowych nie jest jednak udziałem tylko sklepów typu convenience. Według PMR, 15 największych sieci rozwijający się na zasadzie franczyzy lub ajencji przyłączy w tym roku 2,1 tys. sklepów, co oznacza 15 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2008. Jest to skutkiem coraz bardziej konkurencyjnego otoczenia, które skłania rosnącą liczbę drobnych detalistów do przystępowania do odnoszących sukcesy sieci franczyzowych.

Według analityków PMR narastająca presja konkurencyjna powodują, że właściciele niezrzeszonych sklepów stają przed wyborem: albo zamknięcie sklepu albo przystąpienie do jednego z systemów franczyzowych działających w branży. I coraz częściej decydują się na tę drugą opcję. Dzięki temu w miejsce utraconej niezależności otrzymują pomoc i narzędzia umożliwiające poprawienie rentowności ich biznesu, a tym samym możliwość przetrwania na rynku.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!