W 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc.
- Autor: Rzeczpospolita
- Data: 28-01-2013, 08:15

Z danych udostępnionych przez firmę Nielsen wynika, że w 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc., podczas gdy marki własne w tym segmencie zwiększyły sprzedaż o 20,1 proc. W przypadku wyrobów chemicznych tańsze odpowiedniki zyskały aż 23,5 proc., podczas gdy rynek wzrósł o 6,2 proc. - czytamy w "Rz".
W wielu kategoriach towarów udział marek własnych jest imponujący. W przypadku niektórych rodzajów przekąsek czy słodyczy to nawet ponad 40 proc. Podobnie jest, jeśli chodzi o artykuły higieniczne czy wody mineralne.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Nielsen podaje, że najszybciej sprzedaż marek własnych rośnie w dyskontach, których oferta i tak składa się w ok. 70 - 80 proc. z takiego asortymentu. Z kolei najniższą dynamikę widać w hipermarketach.
Są jednak kategorie towarów wyjątkowo odporne na ten trend. To zwłaszcza produkty dla dzieci - o ile w przypadku pieluch udział marek własnych rośnie, to dla żywności dla maluchów jest on nadal wyjątkowo niski - potwierdza "Rz".
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Euro Sklep kończy 25 lat
-
Lidl obiecuje chronić polskie rodziny przez inflacją. O co chodzi?
-
Sieci źle oznaczają ceny. Biedronka, Kaufland, Auchan ukarani przez UOKiK
-
Intermarché bierze pod lupę marki własne. Jest nowa strategia
-
Maga Foods bankrutuje. Liczy na interwencję Jarosława Kaczyńskiego [WYWIAD]
-
Dlaczego hipermarkety tracą rynek? "Konsumenci szukają prostszych rozwiązań"
-
Duże sieci są w stanie powstrzymać wzrost cen? Robią to na dwa sposoby
-
Sertop uczestniczył w Targach PLMA w Amsterdamie
-
Ukraińskie firmy myślą o ekspansji w Polsce. W które obszary rynku celują?
-
Eurocash proponuje, aby cały zysk netto za '21 trafił na kapitał zapasowy
komentarze (0)