Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

W 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc.

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 28-01-2013, 08:15
Marki własne sieci handlowych powoli, ale systematycznie podbijają polski rynek. Choć ich udział wciąż jest relatywnie niewielki - ok. 17 proc., podczas gdy w Niemczech czy Szwajcarii ponad 40 proc. - to jednak w ostatnim roku znacząco wzrósł. To efekt zarówno niższych od markowych odpowiedników cen (średnio 20 - 30 proc.), jak i systematycznej poprawy ich jakości, co przekłada się na wzrost zainteresowania konsumentów - pisze "Rzeczpospolita".
W 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc.
Pieczywo chrupkie pod marką własną Carrefour

Z danych udostępnionych przez firmę Nielsen wynika, że w 2012 r. rynek produktów spożywczych wzrósł o 6,7 proc., podczas gdy marki własne w tym segmencie zwiększyły sprzedaż o 20,1 proc. W przypadku wyrobów chemicznych tańsze odpowiedniki zyskały aż 23,5 proc., podczas gdy rynek wzrósł o 6,2 proc. - czytamy w "Rz".

W wielu kategoriach towarów udział marek własnych jest imponujący. W przypadku niektórych rodzajów przekąsek czy słodyczy to nawet ponad 40 proc. Podobnie jest, jeśli chodzi o artykuły higieniczne czy wody mineralne.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nielsen podaje, że najszybciej sprzedaż marek własnych rośnie w dyskontach, których oferta i tak składa się w ok. 
70 - 80 proc. z takiego asortymentu. Z kolei najniższą dynamikę widać w hipermarketach.

Są jednak kategorie towarów wyjątkowo odporne na ten trend. To zwłaszcza produkty dla dzieci - o ile w przypadku pieluch udział marek własnych rośnie, to dla żywności dla maluchów jest on nadal wyjątkowo niski - potwierdza "Rz".

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!