Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

W Białymstoku rosną centra handlowe

W Białymstoku działa 9 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 216 tys. mkw. Na jedno centrum przypada średnio 32 830 osób, a siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi 37 380 PLN rocznie. Na koniec 2015 roku średni współczynnik pustostanów odnotował spadek o 0,2 pkt. proc. do poziomu 3,4 proc. Najwyższy miesięczny czynsz za lokal o powierzchni 100-150 mkw. na potrzeby mody to 27-29 euro za mkw. – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w miastach regionalnych | Białystok”.

W Białymstoku rosną centra handlowe

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 18-03-2016, 19:38

Białostocki rynek handlowy charakteryzuje się dużą różnorodnością poczynając od podmiejskich hipermarketów, przez wielkopowierzchniowe wolnostojące sklepy specjalistyczne, aż po śródmiejskie galerie handlowe i centra wyprzedażowe.

Centra handlowe w Białymstoku swoją wielkością nie przekraczają 40 tys. mkw., a największym obiektem w mieście jest Alfa Centrum (37 500 mkw.).

— Białystok w ubiegłym roku był miejscem intensywnej działalności deweloperskiej. Do użytku oddano Galerię Jurowiecką oraz centrum wyprzedażowe Outlet Center Białystok. W mieście powstał także sklep z wyposażeniem wnętrz Agata, kilka wolnostojących supermarketów i dyskontów spożywczych. Dalszej modernizacji oraz rozbudowie poddano centrum wyprzedażowe Outlet Białystok — mówi Katarzyna Michnikowska, Starszy Analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W centrach handlowych Białegostoku działa ok. 700 sklepów. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (36 proc.), obuwie i art. skórzane (11 proc.) oraz usługi (10 proc.).

Wśród anonsowanych transakcji najmu w 2015 r. na białostockim rynku można wymienić m.in.: Calypso fitness (1 300 mkw.), Media Expert (1 000 mkw.), Szachownica (520 mkw.), Altero (500 mkw.) w Galerii Jurowieckiej a także Media Expert (800 mkw.), Tom Tailor (250 mkw.), Monnari (250 mkw.) oraz Jysk (powiększenie salonu do 1 200 mkw.) w centrum wyprzedażowym Outlet Białystok.

Obecnie w mieście brak jest nowych centrów w budowie, a kolejny niewielki obiekt handlowy zostanie otwarty w 2017 r. w ramach planowanego kompleksu nowego dworca autobusowego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Centra handlowe w Białymstoku RSS ALERT    /    Colliers International RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • huhu 2016-03-19 11:09:01
    Nieźle że media expert jest większe od siłowni... :D
  • szal 2016-03-20 11:44:23
    nie wiem co w tym dziwnego, ME to jeden z największych polskich sklepów elektro.
  • Marek 2016-03-24 14:50:13
    Outlet Center wypełnił ostatnią lukę na rynku. W Białymstoku nie ma już miejsca na kolejne centrum handlowe.
  • Agnieszka 2016-04-18 08:46:15
    Zdecydowanie wiekszym zainteresowaniem będzie się cieszył Outlet Centre bo tym dworcu zakupy będą wykonywać tylko przejezdni a ceny będą specjalnie dla nich wygórowane
  • Gosia 2016-05-10 13:26:50
    Na dworcu nie byłam, nie ciągnie mnie tam. W OC Białystok jest pełno marek, których nie ma w innych miejscach :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 141.8.142.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!