Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

W Black Friday 50 proc. internautów płaciło BLIKiem

W Black Friday 50 proc.internautów wybrało płatność BLIK-iem, 35 proc. Pay-By-Link (PBL) i 35,5 proc. kartą. BLIK cieszył się największą popularnością w branży Moda i akcesoria, gdzie stanowił 55% wszystkich transakcji. Klienci najczęściej wybierali produkty z branży: Moda i akcesoria - wzrost o 26%,  Zdrowie i uroda - wzrost o 10,3% oraz AGD/RTV i elektronika - wzrost o 4,8%.

W Black Friday 50 proc. internautów płaciło BLIKiem
W Black Friday 50 proc.internautów wybrało płatność BLIK-iem, 35 proc. Pay-By-Link (PBL) i 35,5 proc. fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 03-12-2020, 15:31

Tegoroczny Black Friday był wyjątkowy ze względu na panującą pandemię, która skłoniła wiele sklepów, zarówno online jak i stacjonarnych, do wprowadzenia przecen już na kilka tygodni przed weekendem wyprzedaży.

Według danych Tpay, Polacy często decydowali się na zakupy w okresie 27-30 listopada. Jednak Black Friday przyciągnął o 49% więcej klientów niż Cyber Monday. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się trzy branże, które odnotowały następujące wzrosty w średniej wartości koszyka: Moda i akcesoria +26%, Zdrowie i uroda +10,3% oraz AGD/RTV i elektronika +4,8%. Średnia wartość koszyka z uwzględnieniem wszystkich metod płatności wzrosła o 10% w stosunku do koszyka z całego listopada. Największe zmiany w wartości zakupów były zauważalne w Modzie i akcesoriach, gdzie transakcje BLIK-iem wzrosły o 9%, kartą o 21% i PBL o 11%.

27 listopada br. odnotowano również największą liczbę transakcji online. Średnio wskaźnik ten wzrósł o 211% w stosunku do pozostałych dni listopada, gdzie AGD/RTV i elektronika to +205%, Zdrowie i uroda +278%, a w Moda i akcesoria +280%.
Rozwój e-commerce, ale również pandemia, skłoniły Polaków do zakupów online. Konsumenci najczęściej dokonywali transakcji BLIKIEM, PBL i kartą, które stanowiły odpowiednio w Elektronice i RTV/AGD: 50%, 35% i 15%, w Modzie i akcesoriach: 56%, 36% i 8%, a w Zdrowiu i urodzie: 54%, 39% i 7%.

- Zainteresowanie Black Friday konsekwentnie wzrasta i cieszy się wysokim zainteresowaniem wśród Polaków. Choć najbardziej oblegane branże, czyli elektronika, moda i uroda, nie ulegają zmianie od kilku lat, to wybór metod płatności przechodzi transformację. W tym roku BLIK był najpopularniejszą metodą płatności, szczególnie w branży Moda i akcesoria, gdzie stanowił 55% wszystkich transakcji, choć PBL nadal był pierwszym wyborem kupujących w Zdrowiu i urodzie. W branży AGD/RTV i elektronice również dominował BLIK, który stanowił 50% transakcji - mówi Paweł Działak, CEO operatora płatności Tpay.

Wyniki Black Friday pokazały że BLIK zyskuje coraz większy udział - również w transakcjach o większej wartości. To potwierdza, że pełni ważną rolę w rozwoju polskiego e-commerce, z unikalnym na światową skalę rozwiązaniem. Na tę metodę płatności zdecydowała się połowa klientów podczas piątkowych e-wyprzedaży, 35% wybrało płatność Pay-By-Link (PBL) często określanym też jako e-transfer. Trzecią najpopularniejszą metoda płatności była karta płatnicza, która stanowiła 35,5% wszystkich transakcji.

Tpay to operator płatności dla branży e-commerce, usług internetowych i mobilnych, wdrażający najpopularniejsze metody płatności, takie jak BLIK, Google Pay, Masterpass czy Visa Checkout. To marka z 10-letnią historią, należąca do Krajowego Operatora Płatności S.A., działająca pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego, co jest gwarancją bezpieczeństwa transakcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel internetowy RSS ALERT    /    płatności bezgotówkowe RSS ALERT    /    BLIK RSS ALERT    /    karty płatnicze RSS ALERT    /    PBL RSS ALERT    /    Pay By Link RSS ALERT    /    Black Friday RSS ALERT    /    Tpay RSS ALERT    /    Tpay.com RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!