• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W Carrefourze patroszą żywe karpie

Żywcem wypatroszony karp to jednostkowy przypadek, który nie powinien mieć miejsca. Pracownicy stoiska rybnego w Carrefour Targówek zostali już upomniani, a dyrekcja sieci zapowiada dodatkową kontrolę, bo nie toleruje niehumanitarnego traktowania ryb. Ekolodzy nie wierzą w te zapewnienia i wytykają kolejne nieprawidłowości - pisze Gazeta Wyborcza.
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 25-12-2008, 13:20

- We wszystkich sklepach sieci obowiązują ścisłe procedury dotyczące przechowywania, sprzedaży i ogłuszania żywych ryb - zapewnia Carrefour Polska w oświadczeniu przesłanym do portalu Gazeta.pl. To odpowiedź na nasz tekst o ruszającym się, wypatroszonym karpiu , którego klientka widziała na stoisku rybnym w hipermarkecie na Targówku w Warszawie.

Kobieta zrobiła film telefonem komórkowym, a następnie próbowała interweniować u kierownictwa sieci. Tam usłyszała, że nie ma humanitarnego sposobu uśmiercania karpi, a z nagranym filmem może zrobić co chce.

Dyrekcja Carrefour Polska zaprzecza jednak słowom swojego pracownika. "Zgodnie z procedurami wewnętrznymi Carrefour, uśmiercanie ryb powinno odbywać się w sposób humanitarny, polegający na zadawaniu przy tym minimum cierpienia fizycznego" - czytamy w oświadczeniu. Dalej jest dokładnie opisana procedura zabijania ryby: "Uśmiercenie ryb następuje poprzez uderzenie młotkiem w górną krawędź głowy, powodujące utratę świadomości w połączeniu ze skrwawieniem lub zniszczeniem mózgu. Dopiero po uśmierceniu ryba zostaje wypatroszona i wystawiona na sprzedaż na stoisku rybnym."

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak zapewnia dyrekcja Carrefour Polska cała procedura jest zgodna z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa, dotyczącym m.in. warunków i metod uśmiercania zwierząt. Ministerstwo nakazuje, żeby zabijane zwierzęta były chronione przed stresem, bólem lub cierpieniem. Ryby powinny być uśmiercane przez sprawne uderzenie, które pozbawi je świadomości i uszkodzi mózg lub go wykrwawi. Efekt powinien być osiągnięty jak najszybciej.

Klientka usłyszała jednak wyraźnie od sprzedawcy, że karp jeszcze żyje. Dyrekcja Carrefour Polska przypuszcza, że mógł być to efekt niedokładnego, czyli rażącego błędu pracownika lub pośmiertnego skurczu mięśni, co mogłoby dowodzić, że ryba jest świeża.

Niezależnie od wersji w oświadczeniu można przeczytać, że "niehumanitarne traktowanie ryb nie jest przez sieć tolerowane". Dyrekcja zapowiedziała kontrolę na stoisku rybnym w hipermarkecie na Targówku i zapewniła, że jego pracownicy już otrzymali upomnienia.

Dzięki dociekliwej klientce pracownicy zostaną też ponownie przeszkoleni z ogłuszania ryb, a także z obsługi klienta. za naszym pośrednictwem dyrekcja hipermarketu chciałaby przeprosić klientkę za zachowanie swojego pracownika, z którym kontaktowała się telefonicznie.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Znawca 2008-12-25 21:41:31

    dyrekcji Carrfour bardzo zależy na wynikach finansowych idalszej ekspansji na polskim rynku.karpik humanitarnie lub nie ubity smakuje tak samo,Wrażliwa klientka zapewne zatrudni zwolnionego dyscyplinarnie pracownika /kolonii francuskiej/

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!