Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

W Chinach produkt bez reklamy nie ma szans się sprzedać

  • Autor: Dzienniklodzki.pl
  • Data: 01-02-2016, 10:52
Jeśli jakaś firma chce zaistnieć w Chinach, musi zaplanować duży budżet na marketing. Chińczycy bardzo lubią reklamy, które są dla nich podstawowym źródłem informacji o produkcie - mówi Izabela Kalinowska, szefowa Biura Województwa Łódzkiego w Czengdu w rozmowie w Dziennikiem Łódzkim.
W Chinach produkt bez reklamy nie ma szans się sprzedać
fot. shutterstock

Zdaniem ekspertki rynek chiński może być zarówno trudny, jak i łatwy. - Wprowadzenie na rynek produktu spożywczego może zająć nawet trzy lata. Dużą barierę stanowią procedury fitosanitarne, przepisy są niezwykle szczegółowe, a inspektorzy badają towar nawet po kilka razy. Cały ten proces generuje ogromne koszty - dodaje Kalinowska.

Według rozmówczyni Dziennika Łódzkiego szanse zaistnienia na chińskim rynku mają przede wszystkim polskie firmy spożywcze, zwłaszcza producenci wyrobów mlecznych, cukierniczych, produktów dla dzieci, a także alkoholi i soków.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Chińczycy lubią próbować nowych smaków i cenią produkty europejskie, choć nie zawsze są skłonni płacić za nie dużo więcej niż za krajowe odpowiedniki. Cechuje ich też ograniczone zaufanie do niektórych rodzimych wyrobów. - Kilka lat temu wybuchła duża afera, skażonym mlekiem zatruło się kilkaset tysięcy dzieci. Od tego czasu Chińczycy wolą importowane mleko - mówi Kalinowska.

Szefowa Biura Województwa Łódzkiego w Chengdu podkreśla dużą rolę marketingu. - Chińczycy bardzo lubią reklamy, bez których dany produkt praktycznie nie ma szans się sprzedać. Chodzi tu głównie o informacje wyświetlane w aplikacjach na smartfony - dodaje Kalinowska.

Ekspertka zaznacza, że chińscy kontrahenci najczęściej oczekują dostaw dużych ilości towaru, czego polscy producenci nie zawsze są w stanie zagwarantować. 

Czytaj więcej w Dzienniku Łódzkim.

 

 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • patryk 2016-02-09 17:45:45

    W Polsce niestety niewiele osób tak myśli. Nadal pokutuje fatalne przekonanie, że można byle co pokazać, napisać i reklama sama sprzeda. Niestety nad przekazem reklamowym trzeba się solidnie napocić, by efekty wstrząsnęły spółką. :) Patryk Rykała copywriter

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!