Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

W Chinach produkt bez reklamy nie ma szans się sprzedać

Jeśli jakaś firma chce zaistnieć w Chinach, musi zaplanować duży budżet na marketing. Chińczycy bardzo lubią reklamy, które są dla nich podstawowym źródłem informacji o produkcie - mówi Izabela Kalinowska, szefowa Biura Województwa Łódzkiego w Czengdu w rozmowie w Dziennikiem Łódzkim.

W Chinach produkt bez reklamy nie ma szans się sprzedać
fot. shutterstock

Autor: Dzienniklodzki.pl
Data: 01-02-2016, 10:52

Zdaniem ekspertki rynek chiński może być zarówno trudny, jak i łatwy. - Wprowadzenie na rynek produktu spożywczego może zająć nawet trzy lata. Dużą barierę stanowią procedury fitosanitarne, przepisy są niezwykle szczegółowe, a inspektorzy badają towar nawet po kilka razy. Cały ten proces generuje ogromne koszty - dodaje Kalinowska.

Według rozmówczyni Dziennika Łódzkiego szanse zaistnienia na chińskim rynku mają przede wszystkim polskie firmy spożywcze, zwłaszcza producenci wyrobów mlecznych, cukierniczych, produktów dla dzieci, a także alkoholi i soków.

Chińczycy lubią próbować nowych smaków i cenią produkty europejskie, choć nie zawsze są skłonni płacić za nie dużo więcej niż za krajowe odpowiedniki. Cechuje ich też ograniczone zaufanie do niektórych rodzimych wyrobów. - Kilka lat temu wybuchła duża afera, skażonym mlekiem zatruło się kilkaset tysięcy dzieci. Od tego czasu Chińczycy wolą importowane mleko - mówi Kalinowska.

Szefowa Biura Województwa Łódzkiego w Chengdu podkreśla dużą rolę marketingu. - Chińczycy bardzo lubią reklamy, bez których dany produkt praktycznie nie ma szans się sprzedać. Chodzi tu głównie o informacje wyświetlane w aplikacjach na smartfony - dodaje Kalinowska.

Ekspertka zaznacza, że chińscy kontrahenci najczęściej oczekują dostaw dużych ilości towaru, czego polscy producenci nie zawsze są w stanie zagwarantować. 

Czytaj więcej w Dzienniku Łódzkim.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT    /    eksport do Czengdu RSS ALERT    /    Łódź RSS ALERT    /    Izabela Kalinowska RSS ALERT    /    Czengdu RSS ALERT    /    rynek chiński RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • patryk 2016-02-09 17:45:45
    W Polsce niestety niewiele osób tak myśli. Nadal pokutuje fatalne przekonanie, że można byle co pokazać, napisać i reklama sama sprzeda. Niestety nad przekazem reklamowym trzeba się solidnie napocić, by efekty wstrząsnęły spółką. :) Patryk Rykała copywriter

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.229
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!