W efekcie konsolidacji, z rynku znikają firmy handlowe
W dwóch pierwszych miesiącach tego roku zostało wyrejestrowanych 52,4 tys. firm. Najwięcej z nich działało w sektorze handlu detalicznego - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Jak podaje dziennik, w tym czasie zarejestrowanych zostało tylko 39 tys. nowych firm. Łącznie w styczniu i lutym zniknęło zatem 13,4 tys. firm i obecnie jest ich już poniżej 3,9 mln - wynika z danych HBI Polska, opracowanych specjalnie dla Dziennika Gazety Pranej.
W segmencie handlu detalicznego w styczniu i lutym powstało niewiele ponad 7 tys. nowych firm, a działalność zakończyło dwa razy więcej. Z rynku znikały przede wszystkim podmioty prowadzące sprzedaż na targach, bazarach i targowiskach, ale też sklepy.
Jak ocenia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, wpływ na kurczącą się liczbę firm w branży handlowej ma konsolidacja rynku. Małe sklepy coraz częściej udają się pod skrzydła silnych i dużych podmiotów, co gwarantuje im przetrwanie na rynku - ocenia ekspert w rozmowie z Dziennikiem Gazeta Prawna.
