Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

W efekcie konsolidacji, z rynku znikają firmy handlowe

W dwóch pierwszych miesiącach tego roku zostało wyrejestrowanych 52,4 tys. firm. Najwięcej z nich działało w sektorze handlu detalicznego - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

W efekcie konsolidacji, z rynku znikają firmy handlowe

Autor: Dziennik Gazeta Prawna
Data: 22-04-2011, 10:55

Jak podaje dziennik, w tym czasie zarejestrowanych zostało tylko 39 tys. nowych firm. Łącznie w styczniu i lutym zniknęło zatem 13,4 tys. firm i obecnie jest ich już poniżej 3,9 mln - wynika z danych HBI Polska, opracowanych specjalnie dla Dziennika Gazety Pranej.

W segmencie handlu detalicznego w styczniu i lutym powstało niewiele ponad 7 tys. nowych firm, a działalność zakończyło dwa razy więcej. Z rynku znikały przede wszystkim podmioty prowadzące sprzedaż na targach, bazarach i targowiskach, ale też sklepy.

Jak ocenia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, wpływ na kurczącą się liczbę firm w branży handlowej ma konsolidacja rynku. Małe sklepy coraz częściej udają się pod skrzydła silnych i dużych podmiotów, co gwarantuje im przetrwanie na rynku - ocenia ekspert w rozmowie z Dziennikiem Gazeta Prawna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    POHiD RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!