Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

W I kw br. sprzedaż produktów BIO w sklepach małoformatowych wzrosła o 37,6 proc. rdr

Sprzedaż produktów z certyfikatem BIO wzrosła w I kw br. w sklepach małoformatowych o 37,6 proc., w supermarketach o 23 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku - wynika z analizy Centrum Monitorowania Rynku. Udział BIO w obrotach tych sklepów wynosi od 0,1 do 0,2 proc.

W I kw br. sprzedaż produktów BIO w sklepach małoformatowych wzrosła o 37,6 proc. rdr
Sprzedaż produktów z certyfikatem BIO wzrosła w I kw br. w sklepach małoformatowych o 37,6 proc.; fot. shutterstock.com

Autor: PAP
Data: 29-05-2020, 09:31

Według Centrum Monitorowania Rynku (CMR), wartość ich sprzedaży produktów z certyfikatem BIO w okresie styczeń-marzec 2020 r. w sklepach małoformatowych była o 37,6 proc. wyższa w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Wzrost w supermarketach wyniósł ok. 32 proc. rok do roku.

Według CMR, produkty z certyfikatem BIO są obecnie dostępne średnio w 1/3 sklepów małoformatowych do 300 mkw oraz w każdym supermarkecie. W okresie styczeń-marzec 2020 r. klienci sklepów małego formatu mogli wybierać spośród 8 tego typu produktów, a klienci supermarketów z prawie 41 wariantów.

Produkty z certyfikatem BIO mają znikomy udział w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych do 300 mkw. W okresie październik-grudzień 2019 r. było to mniej niż 0,1 proc., w przypadku supermarketów 301-1000 mkw udział ten wyniósł prawie 0,2 proc. - czytamy.

Z analizy wynika, że najpowszechniej dostępną kategorią produktów z certyfikatem BIO są jogurty łyżeczkowe oraz jogurty naturalne. W pierwszym kwartale 2020 roku zwiększyła się dostępność jogurtów łyżeczkowych, były dostępne niemal w połowie sklepów małoformatowych oferujących sprzedaż produktów BIO.

W tym okresie największy udział w wartości sprzedaży produktów BIO miały produkty sojowe, ryżowe, inne (w tym m.in. roślinne zamienniki mleka, tofu, hummusy czy pasztety sojowe), których udział w tym czasie wyniósł blisko 14 proc. - czytamy.

CMR podaje, że wśród kategorii, które na paragonach z produktami BIO pojawiają się znacznie częściej niż średnio na wszystkich paragonach, znajdują się głównie produkty lekkie i zdrowe (ziarna, pieczywo chrupkie, płatki zbożowe, jogurty naturalne) oraz zdrowsze warianty przekąsek (jak chipsy owocowe czy musy owocowe).

W analizie czytamy ponadto, że w pierwszym kwartale 2020 r. produkty z certyfikatem BIO dostępne były w 80 proc. supermarketów 301-1000 mkw. Najpowszechniej dostępną kategorią są produkty sojowe, ryżowe i inne (roślinne zamienniki mleka, tofu, hummusy czy pasztety sojowe), których udział w wartości sprzedaży w tym czasie wyniósł 11 proc. - wskazano.

Według CME, wśród kategorii, które na paragonach z supermarketów z produktami BIO pojawiają się znacznie częściej niż średnio na wszystkich paragonach, znajdują się głównie produkty lekkie i zdrowe (ziarna, płatki zbożowe, jogurty naturalne) oraz zdrowsze warianty przekąsek (jak chipsy owocowe czy musy owocowe).

więcej informacji:

sklepy małoformatowe RSS ALERT    /    produkty Bio RSS ALERT    /    Bio RSS ALERT    /    produkty ekologiczne RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!