W IV kw. 2009 r. sprzedaż w hurtowniach Eurocash wzrosła o 19,1 proc.
W IV kw. 2009 r. sprzedaż Eurocash Cash&Carry wyniosła 826,07 mln zł i wzrosła o 19,1 proc. w porównaniu z 693,76 mln zł w IV kw. 2008 r. Sprzedaż za IV kw. 2009 narastająco wyniosła 3 107,59 mln zł i wzrosła o 19,8% w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r.
Powyższe wartości sprzedaży uwzględniają sprzedaż zrealizowaną do innych jednostek Grupy Eurocash (głównie McLane Polska oraz KDWT), która wyniosła 165,30 w IV kw. 2009 oraz 497,52 mln zł za IV kwartały narastająco.
Sprzedaż hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry do klientów zewnętrznych wyniosła w IV kw 2009 r. 660,78 mln zł i wzrosła o 10,7 proc. rok do roku. Sprzedaż za IV kwartały 2009 wzrosła o 10,0 proc. do 2 610,07 mln zł.
Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Cash&Carry Eurocash (wzrost LFL) wyniósł 5,1 proc. w IV kwartale 2009 r., a za okres IV kwartałów 2009 wyniósł 5,2 proc.
Bez uwzględniania kategorii wyrobów tytoniowych oraz kart telefonicznych wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni wyniósł odpowiednio 5,0 proc. w IV kw. 2009 r. i 5,6 proc. za IV kwartały 2009 r.
Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła 117 na koniec IV kwartału 2009 r.
Udział należących do Grupy Eurocash sklepów abc w całkowitej sprzedaży hurtowni dyskontowych Cash&Carry wyniósł w IV kwartale 2009 r. 45,5 proc. oraz 44,5 proc. za okres IV kwartałów 2009 r. Liczba sklepów sieci abc wyniosła 3 442 na koniec IV kwartału 2009 r.
