Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

W Kanadzie w czasie pandemii sprzedaje się mniej kwiatów, więcej mąki

Kanadyjczycy próbują się dostosować do nowych warunków panujących w czasie epidemii Covid-19. Zaczęli nie tylko piec, ale także częściej parzyć kawę w domu. Częściej kupują mąkę i filtry do kawy, a rzadziej kwiaty – wynika z badań kanadyjskiego urzędu statystycznego.

W Kanadzie w czasie pandemii sprzedaje się mniej kwiatów, więcej mąki
Kanadyjczycy kupują więcej mąki /Fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 12-05-2020, 19:08

"Życie w domu nabrało nowego znaczenia" - stwierdzili w opublikowanym właśnie raporcie analitycy Statistics Canada, opisując zakupy Kanadyjczyków, którzy przystosowują się do "nowej normalności". Dane o zakupach w marcu i kwietniu br. zanalizowano w kontekście minionych 52 tygodni. Zakupy żywności i środków czystości w połowie marca były średnio o 40 proc. wyższe niż rok temu.

Największą popularnością cieszyły się środki do dezynfekcji rąk - w pierwszym tygodniu marca 2020 r. ich sprzedaż wzrosła o 792 proc. w porównaniu z pierwszym tygodniem marca 2019 r. Potem sprzedaż nieco spadła, ale i tak do 11 kwietnia była wyższa o 345 proc. w porównaniu z ub.r.

Po marcowym szaleństwie wykupywania papieru toaletowego (wzrost o 300 proc. w marcu) i wielu wypowiedziach producentów, że papieru nie zabraknie, w kwietniu sprzedaż papieru toaletowego była niższa, ale nadal o 81 proc. wyższa niż rok temu.

Poza wzrostami sprzedaży ryżu, makaronu i konserw warzywnych, zanotowano ponad 200-proc. wzrost sprzedaży mąki (w marcu), który w kwietniu utrzymywał się nadal na wysokim poziomie, o ponad 80 proc. wyższym niż w kwietniu ub.r.

Kanadyjczycy pieką, zużywają więcej masła i margaryny (o 18 proc.), jajek (44 proc.) i mleka (21 proc.). Jednak zwiększone zainteresowanie wypiekami nie przeniosło się np. na większą sprzedaż czekolady - zauważyli statystycy. Świąteczne zakupy tych słodyczy były podobne jak w ub.r.

"Choć kanadyjskie wielkanocne tradycje, jak się wydaje, były kontynuowane mimo zachowywania odległości między ludźmi, to zauważono szczególny wpływ na jeden produkt: sprzedaż ciętych kwiatów w supermarketach spadła o 47 proc. w tygodniu przed Wielkanocą" - napisano w komunikacie Statistics Canada, porównując dane z ub.r.

Wzrosło także zainteresowaniem alkoholem i kawą. Ponieważ Kanadyjczycy nie mogli odwiedzać kawiarni, wzrosła sprzedaż filtrów do kawy, których w kwietniu kupowano o 68 proc. więcej niż przed rokiem.

Kanadyjczycy nie chodzą do fryzjera, bo salony fryzjerskie są zamknięte. Jak zauważyli statystycy, sprzedaż farb do włosów w kwietniu br. była wyższa o 75 proc. w porównaniu z kwietniem ub.r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kanada RSS ALERT    /    zwyczaje zakupowe RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!