W kryzysie rośnie sprzedaż bezpośrednia
- Autor: Rzeczpospolita / PAP
- Data: 07-01-2013, 11:05
"Dotychczasowe okresy pogorszenia ekonomicznego dowodzą, że sprzedaż bezpośrednia wówczas się ożywiała. Przybywało też sprzedawców. To jeden z nielicznych sektorów, gdzie zawsze, niezależnie od koniunktury, można znaleźć zajęcie" - twierdzi Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), które zrzesza większość czołowych graczy w tej branży.
Ma on nadzieję, że doświadczenia z poprzednich kryzysów powtórzą się i teraz. Tym bardziej że branży zdominowanej w Polsce przez firmy kosmetyczne sprzyja tzw. kryzysowy efekt szminki; kobiety zmuszone do oszczędności na większych wydatkach w zamian szukają drobnych przyjemności w zakupach produktów do pielęgnacji i makijażu.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Kosmetyki zapewniają u nas ok. 70 proc. obrotów sektora, gdzie główni gracze to Avon, Amway, Oriflame i Mary Kay. Teraz ponad 13-proc. bezrobocie, plany zwolnień w wielu firmach w połączeniu z malejącą liczbą ofert pracy mogą zachęcić do sprzedaży bezpośredniej kolejnych chętnych.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Rolnicze OPZZ chce zakazu budowy chlewni wielkoprzemysłowych
-
Projekt ustawy dot. sprzedaży żywności przez rolników - do II czytania
-
Prezes PSL zapowiada "zielone targi" w każdej miejscowości
-
Minister Ardanowski: Po wakacjach rozszerzenie możliwości sprzedaży bezpośredniej z gospodarstw
-
Agnieszka Kręglicka: Chcemy ułatwić rolnikom sprzedaż bezpośrednią
-
ZPP i restauratorzy postulują o rozszerzenie możliwości sprzedaży bezpośredniej
-
Rolnicy już domagają się umożliwienia sprzedaży żywności w sklepach detalicznych
-
Branża sprzedaży bezpośredniej inwestuje w platformy online
-
NIK: niebadane mięso zalewa polski rynek
-
Kukiz'15 apeluje o "odblokowanie" ustawy o sprzedaży bezpośredniej od rolników
komentarze (0)