W Polsce obsługa klienta jest na niskim poziomie
Poziom obsługi klienta w Polsce w 2009 r. wyniósł tylko 1,76 pkt w pięciopunktowej skali - wynika z raportu Jakość Obsługi 2009, do którego dotarła Rzeczpospolita. Branże związane z handlem podstawowymi artykułami codziennej potrzeby, czyli super- i hipermarkety, hurtownie samoobsługowe odnotowały w większości wzrost wskaźnika jakości obsługi.
- Wynik w szkolnej skali nie wypada najlepiej, ale warto zauważyć tendencję wzrostową. Dalej widzimy potencjał do poprawy wyniku, w przyszłym roku uznam wynik 2 pkt za dobry - mówi Rzeczpospolitej Mirosław Bartoń, prezes Vision SecretClient.
Zdecydowanie najwyżej ocenione zostały branże związane ze spędzaniem wolnego czasu, hobby, dbaniem o siebie i poprawianiem nastroju. Gorzej, ale i tak powyżej średniej - szkoły językowe, sklepy komputerowe, kina i kwiaciarnie. 2,42 pkt - czyli ocenę dwukrotnie lepszą niż rok temu, mają cukiernie i piekarnie - czytamy w dzienniku.
