Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

W Polsce rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2017, 12:21
W Polsce rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail - informują eksperci Infobip.
W Polsce rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail
Fot. shutterstock

Sklepy stacjonarne i online w Wielkiej Brytanii wykorzystują mocno akcję sprzedażową w ramach Black Friday i Cyber Monday oraz okres przedświąteczny, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów z informacjami o swoich produktach i usługach. Eksperci firmy Infobip przewidują, że tylko w trakcie minionego weekendu oraz w nadchodzących 3 tygodniach sklepy wyślą do swoich klientów nawet 40 milionów SMS-ów - informują eksperci Infobip.

W Polsce również rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail. Zdaniem Kamili Górnej, Menedżera ds. Rozwoju w polskim oddziale Infobip w najbliższych tygodniach skala wysłanych wiadomości tekstowych nie będzie tak duża, ale branża spodziewa się ogólnego wzrostu tego wskaźnika.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– W ostatnich latach ruch SMS-ów w okresie przedświątecznym rósł o 10-15 procent rok do roku. Spodziewamy się, że w 2017 roku będzie podobnie. Oczywiście brytyjski rynek sprzedaży detalicznej ma zupełnie inną charakterystykę, a takie okazje jak Black Friday czy Cyber Monday o wiele dłuższą tradycję niż w Polsce. Dlatego na poziomie wolumenów trudno porównywać go z rynkiem polskim. Warto jednak podkreślić, że trend jest taki sam – ruch wiadomości SMS dynamicznie rośnie, a perspektywy rozwoju tego rynku są bardzo obiecujące. Najczęściej firmy wysyłają klientom spersonalizowane wiadomości tekstowe zawierające kody promocyjne – dodaje Kamila Górna. 

Według Ovum w 2018 r. liczba SMS-ów wysłanych rocznie modelu A2P (Application-to-Person) wyniesie 2.19 biliarda. Dla porównania 5 lat wcześniej było ich 1.4 biliarda. Wyzwaniem dla operatorów telefonicznych jest znalezienie sposobów na odróżnianie informacji pożądanych przez konsumenta od natarczywych reklam. 

W 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych, w porównaniu do 51,9 mld w roku 2015.  Polska wciąż znajduje się powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 83 wiadomości miesięcznie. Średnia dla wybranych państw europejskich jest niższa o 19 wiadomości i wynosi 64 wiadomości tekstowe przypadające na jednego aktywnego użytkownika.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!