Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

W Polsce trwa wojna cenowa wśród sieci handlowych i producentów

Niemal połowa polskich przedsiębiorstw twierdzi, że uczestniczy w cenowej wojnie z konkurencją. To ponad dwukrotnie więcej niż w 2009 r. Widać to choćby w handlu detalicznym, gdzie hipermarkety ostro walczą cenami, próbując odebrać dyskontom wizerunek najtańszych sklepów - pisze rp.pl.

W Polsce trwa wojna cenowa wśród sieci handlowych i producentów
Sieć Tesco rzuciła wyzwanie sieciom dyskontowym Biedronka i Lidl

Autor: onet.pl za rp.pl
Data: 19-09-2011, 18:21

Przykładem, który podaje rp.pl jest sieć Tesco, która rzuciła wyzwanie dyskontom. Bezpośrednią cenową rywalizację z dyskontami brytyjska sieć zaczęła przed dwoma laty, gdy po analizie ich oferty i cen produktów marki własnej zamówiła u dostawców porównywalną gamę wyrobów.

Dla klientów wojna cenowa to okazja do tańszych zakupów, jednak w przypadku firm, w dłuższym terminie ogranicza ona innowacyjność i inwestycje firm. Zdaniem cytowanego przez rp.pl przedstawiciela firmy doradczej Simon-Kucher & Partners walka na ceny mogła się nasilić teraz, gdy rosną obawy o drugą falę kryzysu. Obniżka cen wydaje się naturalną reakcją na spadek popytu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Simon-Kucher & Partners RSS ALERT    /    wojna cenowa RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Ola 2011-09-19 18:45:02
    Marki własne, czyli oryginalne produktów pod innymi nazwami, ciekawe jak firmy długo pociągną na tym interesie jak ludzie się kapną i znane marki będą stały na półce jak zaczarowane ...
  • fdgvfdg 2011-09-19 19:49:32
    zmowa a nie konkurencja, tesco jawnie sie przyznaje do zmowy z biedronką i L. Dlaczego nie dadzą ceny o 1 gr taniej niż w B czy L ?
  • jasiu 2011-09-19 22:10:55
    oni sobie walczą a płacą za to rolnicy i inni dostawcy PRECZ Z MARKETAMI
  • przedsiębiorca 2011-09-20 09:20:50
    Rząd polski wpuszczając do Polski sieci zachodnie zdawał sobie sprawę, że doprowadza do likwidacji małego handlu, likwidacji małych producentów i tworzy rynek zbytu dla produktów zachodnich. Polacy stają się już parobkami obcych koncernów bo rodzimych jest coraz mniej. A ci, ktorzy jeszcze są, to są tak naiwni, że wyprzedają swoje produkty za bezcen do sieci zachodnich, które i tak mają w zamiarze ich wykorzystać i zniszczyć aby w przyszłości stworzyć rynek zbytu dla swoich.
  • market 2011-09-20 10:15:24
    sieci handlowe to 80-90% polskiego rynku...przedsiebiorca ma rację....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.190.122
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!