W sieci przybywa nieprawdziwych informacji o produktach żywnościowych (wideo)
- Autor: Newseria
- Data: 09-05-2017, 11:56

– Fake newsy, czyli nieprawdziwe informacje, są problemem chyba dla każdej branży w tej chwili i stają się też problemem dla nas wszystkich, zwykłych konsumentów, którzy próbują wybrać z tego zalewu informacji to, co jest prawdziwe, a co nie jest – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Mamy w tej chwili bardzo dużo nieprawdziwych informacji, które nie tyle są generowane przez zwykłą głupotę czy niewiedzę, ale są generowane w sposób specjalny i powodują określone działanie konsumentów.
Na początku roku media obiegła informacja o wycofaniu z włoskich sklepów sieci COOP kremu czekoladowo-orzechowego marki Nutella. Powodem miała być rzekoma szkodliwość produktu ze względu na zawartość oleju palmowego. Szybko okazało się jednak, że Nutella była i jest bezpieczna dla zdrowia, nadal stoi nie tylko na włoskich półkach, lecz także we wszystkich 180 krajach, w których jest dystrybuowana.
Powodem tej decyzji był raport Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) z maja ubiegłego roku, w którym wskazano na szkodliwość niektórych produktów, w tym wykorzystujących olej palmowy, ale bez wymieniania konkretnych marek. Co więcej, zaznaczono, że jakość produktu zależy nie tylko od pochodzenia i rodzaju tłuszczu, lecz także od sposobu jego obróbki w procesie produkcji.
– Mamy w tej chwili mnóstwo wyrobów, które jeszcze kilka lat temu w ogóle nie istniały na naszym rynku, a które kupujemy, jako konsumenci, za ciężkie pieniądze, mimo że tak naprawdę nie ma żadnych potwierdzonych informacji, że te właśnie produkty typu olej kokosowy czy nasiona o dziwnie brzmiących nazwach cokolwiek dają – przekonuje Andrzej Gantner. – A z badań naukowców wynika, że niektóre produkty segmentu tzw. superfoods, jeśli są niewłaściwie używane, mogą nam zaszkodzić, ponieważ często pochodzą z zupełnie innych stref klimatycznych, do których nasze organizmy kompletnie nie są przystosowane.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Czy zabraknie żywności w Europie?
-
System kaucyjny: ogromne wyzwanie dla branży handlowej i napojowej
-
Intenson i Kombinat Konopny nawiązują współpracę
-
Podatek cukrowy przynosi coraz mniej pieniędzy do budżetu
-
Gospodarka Obiegu Zamkniętego
Gantner o systemie kaucyjnym: Branża napojowa jest zaniepokojona
-
ekonomiczny poniedziałek
Gantner: system kaucyjny nie powinien być elementem konkurowania firm
-
Firmy spożywcze mogą elastycznie znakować żywność
-
casualowy piątek
Pokarmy dawnego świata wracają na polskie talerze
-
Nie wszyscy chcą nowości. Konsumenci wracają do korzeni
-
Intenson: Ukraina była dla nas znaczącym rynkiem eksportowym
komentarze (2)
i przybywa również faktów które jasno pokazują, że im bardziej przetworzone tym szkodliwsze. Dzisiesza żywność nie \"żywi\" a często stwarza wrażenie efektu prozdrowotnego - to mówił Jarzabek - technolog z pewnego koncernu który mógłby spokojnie pisać w cv truciciel
OdpowiedzWypowiedź Pana Gartnera dobrze oddaje istotę zjawiska, które powoduje, że odcięci od rzetelnej informacji kienci, są jak by, przeganiani od jenego superfood-u do drugiego. Decyduje coraz częściej to, kto ma skuteczniejszą kampanię promującą jakś produkt a nie rzeczywista wartość towaru.
Odpowiedz