Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych

W marcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. była o 5,5 proc. wyższa niż rok wcześniej, mimo iż łączna liczba transakcji spadła w tym czasie o 1,2 proc.. W ujęciu mdm odnotowano natomiast zarówno wzrost obrotów (o 12,45 proc.), jak i liczby transakcji (o 9,5 proc.). W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na alkohole, produkty tytoniowe, majonez i chrzan – podaje Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych
W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych. Fot. shutterstock

W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na kategorie, które odpowiadają za dużą część obrotów sklepów małoformatowych, czyli alkohole (o 12 proc.) i produkty tytoniowe (o 12,5 proc.). Szczególnie duże wzrosty w kategorii alkohole odnotowały likiery i kremy (wydatki na nie wzrosły rdr o 91 proc.), whisky (o 58 proc.) i wina stołowe (o 40 proc.) – podaje  Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

Duży wpływ na to, co w marcu 2016 r. trafiało do koszyków klientów sklepów małoformatowych, miały przygotowania do Wielkanocy. W omawianym okresie wydatki na przyprawy i dodatki kulinarne były wyższe o prawie 13 proc. niż w marcu 2015 r. i o prawie 30 proc. wyższe niż w lutym 2016 r. – czytamy w biuletynie.

Popyt na majonez zwiększył się w porównaniu z marcem 2015 r. o 26,6 proc., a na chrzan – o 43 proc. W porównaniu z lutym 2016 r. wzrosty wydatków na te typowo świąteczne kategorie były jeszcze większe – wyniosły odpowiednio 67 proc. i 247 proc.

Wartość sprzedaży zup mokrych była w marcu br. o 43 proc. wyższa niż w miesiąc wcześniej, natomiast wydatki na warzywa w puszkach (wykorzystywane często do sałatek) zwiększyły się w tym czasie o 46,6 proc. Z myślą o świątecznych wypiekach klienci częściej wkładali do koszyków m.in. ciasta w proszku (wydatki na nie były wyższe o 93 proc. niż w lutym 2016 r.), dodatki do ciast (wzrost o 90 proc.) i kakao (o prawie 50 proc.).

Jak zwykle przed Wielkanocą wzrosła sprzedaż czekolady i wyrobów czekoladowych (o 9 proc. w ujęciu rdr i o 36,5 proc. w ujęciu mdm). W marcu br. dużym zainteresowaniem klientów sklepów małoformatowych cieszyły się czekolady (wzrost wartości sprzedaży o 35 proc. w porównaniu z lutym br.), praliny (wzrost o 49 proc.) oraz jajka niespodzianki (o prawie 38 proc.).

W marcu 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,45 zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej – czytamy w biuletynie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.66.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!