Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

W styczniu lepsze oceny koniunktury m.in. w handlu i usługach

Przedsiębiorcy zajmujący się finansami i ubezpieczeniami oceniają koniunkturę najlepiej, ale generalnie w większości badanych grup oceny koniunktury się poprawiły - wynika z badania GUS dot. ocen koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach w styczniu 2016 r.


Autor: PAP
Data: 22-01-2016, 15:07

GUS poinformował w piątek, że w styczniu dyrektorzy przedsiębiorstw z większości badanych sekcji zgłaszają pozytywne oceny koniunktury.

Jednostki z sekcji przetwórstwo przemysłowe - zaznacza GUS - od stycznia zeszłego roku (z wyjątkiem grudnia ubiegłego roku) oceniają koniunkturę optymistycznie.

"W styczniu ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym kształtuje się na poziomie plus 0,8 (minus 1,1 w grudniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 13,2 proc. badanych przedsiębiorstw, a jej pogorszenie - 12,4 proc. (przed miesiącem odpowiednio 12,5 proc. i 13,6 proc)" - czytamy w informacji urzędu.

Z kolei podmioty prowadzące działalność w zakresie budownictwa od września do grudnia 2015 r. formułowały coraz bardziej pesymistyczne opinie na temat koniunktury - stwierdza GUS. Oceny ze stycznia br. są nieco mniej negatywne od zgłaszanych przed miesiącem - dodaje.

W tej dziedzinie "w styczniu ogólny klimat koniunktury w budownictwie kształtuje się na poziomie minus 12,7 (przed miesiącem minus 16,1)". "Poprawę koniunktury sygnalizuje 10,3 proc. przedsiębiorstw, a jej pogorszenie - 23,1 proc. (przed miesiącem odpowiednio 8,9 proc. i 25,0 proc.)" - głosi komunikat.

W przypadku handlu hurtowego od początku 2014 roku opinie dotyczące koniunktury są pozytywne, w styczniu 2016 r. nieco bardziej korzystne niż w grudniu ubiegłego roku i zbliżone do zgłaszanych w analogicznym miesiącu przed rokiem - informuje GUS.

"Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w styczniu na poziomie plus 4,9 (plus 2,7 w grudniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,7 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 11,9 proc. (przed miesiącem odpowiednio 15,4 proc. i 12,7 proc.)" - czytamy w komunikacie.

Także oceny z zakresu handlu detalicznego w styczniu są nieznacznie lepsze niż przed miesiącem oraz od zgłaszanych w styczniu ostatnich siedmiu lat - dodaje urząd.

"Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w styczniu na poziomie minus 0,4 (minus 0,8 w grudniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 14,9 proc. badanych przedsiębiorstw, pogorszenie - 15,2 proc. (przed miesiącem odpowiednio 14,3 proc. i 15,1 proc.)" - głosi komunikat.

Podmioty należące do sekcji transport i gospodarka magazynowa, według GUS, od lutego 2015 r. oceniają koniunkturę gospodarczą pozytywnie, w styczniu br. - nieco gorzej niż w grudniu ub. r., choć lepiej niż w analogicznym miesiącu ostatnich siedmiu lat.

więcej informacji:

koniunktura w handlu RSS ALERT    /    GUS RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.236.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!