• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W tym roku przestanie istnieć ok. 200 sklepów z elektroniką

Z polskich miast znikają sklepy z elektroniką, które nie wytrzymują konkurencji internetu i spowalniającego rynku. W tym ro­ku przestanie istnieć ok. 200 pla­có­wek, a tym samym ich liczba spadnie do 7,7 tys. - podała "Rzeczpospolita", powołując się na prognozy Euromonitor International.
  • Autor: ISBnews
  • Data: 23-11-2012, 09:35

Kurcząca się liczba sklepów potwierdza niezbyt korzystne trendy w sprzedaży sprzętu elektronicznego. Według firmy Euromonitor International w 2012 r. liczba placówek spadnie do 7,7 tys. Na kolejne lata prognozy są mało optymistyczne - w 2016 r. ma działać ok 7 tys. tego typu sklepów, podała gazeta.

Dziennik podaje, że powód to słabnąca sprzedaż (do tej pory rynek w stosunku do 2011 r. zyskuje 6,8 proc.). Na ten wynik wpłynęło większe zainteresowanie telewizorami w związku z Euro 2012. Końcówka roku nie wygląda już tak dobrze. Druga przyczyna to konkurencja internetowa. Branża szacuje, że już ponad 10 proc. sprzedaży elektroniki przypada na ten kanał. Z danych Sklepy24 wynika, że sprzęt RTV oraz AGD sprzedaje 932 e-sklepów, ok. 100 więcej niż rok temu. Z kolei w kategorii komputery jest ich 977.

Spadki liczby sklepów nie dotykają wszystkich graczy na rynku. Do ich likwidacji zmuszeni są głównie niezależni handlowcy, prowadzący po kilka lokali.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Rz" podkreśla, że z kolei duże sieci, wręcz przeciwnie, rozwijają się i otwierają kolejne sklepy. Liderem są sieci Media Markt oraz Saturn, należące do grupy Metro. Mają odpowiednio 46 oraz 17 sklepów, a w tym roku otwarły po jednym nowym. Znacznie większym wydarzeniem było wejście firmy w e-sprzedaż. Saturn ogłosił to w połowie listopada, zaś Media Markt wczoraj. W 2013 r. 5 proc. obrotów Saturna ma pochodzić z Internetu, a zgodnie z zapowiedziami zarządu spółka ma zostać liderem e-rynku.

Liderem pod względem liczby sklepów jest Neonet, który rozwija sieć własną i franczyzową. Spółka niedawno poinformowała, że jej sieć ma ponad 400 placówek - 248 sklepy własne oraz 153 w systemie franczyzowym. Neonet koncentruje się głównie na lokalizacjach w miastach z mniej niż 200 tysięcy mieszkańców.

W tym segmencie działa także wracająca do gry po serii upadłości regionalnych spółek sieć Avans, przejęty przez OpenMedia, zaś w październiku do UOKiK trafił wniosek o zgodę na przejęcie elektromarketów kolejnej marki - Havo. Po uzyskaniu zgody na ich zakup, bracia Tomalowie zarządzać będą ponad 240 sklepami własnymi i ponad 200 franczyzowymi.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!