• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W Warszawie ciągle jest miejsce na nowe centra handlowe

Pod względem powierzchni handlowej, warszawski rynek nadal oferuje wiele okazji zarówno dla deweloperów jak i sieci handlowych. Całkowite zasoby powierzchni sprzedażowej w nowoczesnych obiektach handlowych to 1,3 mln mkw., a warszawska oferta handlowa jest jedną z najbardziej zróżnicowanych w kraju pod względem dostępnych formatów - informują analitycy CB Richard Ellis w raporcie „Warsaw Retail Market View Q1 2010".
  • Autor: CBRE/portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2010, 13:25

Wskaźnik nasycenia aglomeracji warszawskiej (zamieszkanej przez około 3 milionów osób) powierzchnią handlową to około 430 mkw. na tysiąc mieszkańców, nadal mniej niż w większości innych stolic europejskich.

Według analityków CBRE trzeba też pamiętać, że inne duże miasta Europy poza powierzchnią handlową w centrach mają zwykle dobrze rozwinięte ulice handlowe, które w Warszawie dopiero się kształtują. W dodatku warszawska oferta handlowa starzeje się „mentalnie" - pomimo dobrego stanu technicznego nowoczesnych budynków handlowych, oferta i format wielu nie odpowiadają już tak dobrze potrzebom klientów, którzy w ciągu dwóch minionych dekad przeszli znaczącą ewolucję konsumencką.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Warszawski rynek powierzchni handlowych znalazł się na progu rozwoju, gdzie zmiana jakościowa zastąpi gwałtowny przyrost ilościowy powierzchni, a dominujące na rynku hipermarkety z galeriami handlowymi będą wypierać nowocześniejsze formaty, takie jak „convenience Centre" czyli centra sąsiedzkie. Obecnie rynek wchodzi w fazę dywersyfikacji, gdzie projekty będą znacznie wyraźniej dostosowywać się do potrzeb swojego klienta.

Według analityków CBRE najważniejszym wydarzeniem w I kwartale bieżącego roku była transakcja dwóch spośród wiodących warszawskich projektów - Arkadii i CH Wileńska, które jako część większego portfela przeszły w ręce Unibail Rodamco, dotychczasowego właściciela Złotych Tarasów oraz części Galerii Mokotów. - Taka koncentracja najlepszych projektów w rękach jednego właściciela może doprowadzić do nowej sytuacji na rynku powierzchni handlowych. Jednym z oczekiwanych przez nas jej skutków będzie wzmocnienie warszawskich ulic handlowych - mówi Karina Kreja, starszy analityk rynku w CB Richard Ellis.

Zainteresowanie najemców powierzchniami handlowymi w Warszawie pozostaje wysokie, co widać na przykładzie Marks&Spencer który razem z TK Maxx prowadzi generalną przebudowę dawnych domów towarowych Wars i Sawa, aby od jesieni tego roku prowadzić w nich swoje flagowe sklepy. - Spodziewamy się, że to nowe otwarcie obiektów handlowych na ścianie wschodniej z tak popularnymi najemcami znacząco przyczyni się do ożywienia sąsiadujących ulic handlowych, szczególnie ul. Marszałkowskiej i Chmielnej - dodaje Karina Kreja.

W I kwartale rynek warszawski powiększył się o jeden wielkopowierzchniowy obiekt handlowy. Metropol Dom i Wnętrze oferuje 13,500 mkw. powierzchni sprzedażowej przy ulicy Jagiellońskiej, który razem z sąsiadującym Brico Depot tworzy funkcjonalny park handlowy - pomimo oddzielnej własności obydwa obiekty razem dzielą infrastrukturę taką jak parkingi i dojazdy.

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!