Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

W Warszawie jest miejsce na centra handlowe typu convenience

  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 20-02-2014, 21:06
Warszawskie lokale komercyjne zlokalizowane w centrach handlowych zajmują ponad 1 mln mkw. Metraż ten oznacza nasycenie na poziomie zaledwie 430 mkw. na 1 tys. mieszkańców, co daje deweloperom możliwości budowy i komercjalizacji kolejnych obiektów, także tych o mniejszych powierzchniach - oceniają eksperci Jones Lang La Salle.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poza wielkopowierzchniowymi centrami handlowymi coraz częściej można spotkać mniejsze obiekty z segmentu convenience lub pasaże handlowe, oferujące szeroki wybór asortymentu i usług. Duże centra przyciągają ludzi na wielogodzinne zakupy połączone z rodzinnym obiadem i seansem kinowym. Wybierane są głównie w weekendy, kiedy klienta nie ogranicza czas. Na co dzień przeciętny klient wybiera mniejsze obiekty.

Eksperci z Jones Lang La Salle zaobserwowali umacnianie się segmentu centrów convenience. Z raportu za 2013 rok wynika, że rośnie popularność mniejszych obiektów handlowych, umożliwiających szybkie zakupy w drodze do lub z pracy. Dla porównania w II kwartale 2013 roku oddano jedno centrum typu convenience w Podkowie Leśnej o powierzchni około 13 mkw. W Falenicy k. Warszawy w najbliższym czasie ma powstać obiekt o powierzchni 7 tys. mkw., natomiast na warszawskim Wawrze centrum o powierzchni 12 tys. mkw.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!