Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Wal-Mart, Costco, Carrefour, Schwarz Group, Tesco - lista największych detalistów na świecie

Przychody dziesięciu największych sieci sprzedaży detalicznej na świecie wyniosły w minionym roku obrotowym 1,3 biliona dolarów. Wzrost przychodów był niższy niż rok wcześniej i wyniósł 2,9 proc., a to oznacza, że spółki z tej branży odczuły osłabienie globalnej gospodarki. W pierwszej dziesiątce dominują firmy z USA, a liderem zestawienia przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte niezmiennie pozostaje sieć Wal-Mart.

Wal-Mart, Costco, Carrefour, Schwarz Group, Tesco - lista największych detalistów na świecie

Autor: Deloitte
Data: 20-10-2014, 20:22

Według zapowiedzi raportu „Global Powers of Retailing 2015", przygotowanego przez Deloitte we współpracy ze STORES Media, średnie obroty wśród dziesięciu największych sieci sięgnęły w ostatnim roku podatkowym 2013 prawie 129,5 mld dolarów. Jednak dynamika wzrostu, która wyniosła 2,9 proc. była niższa niż ta osiągnięta w poprzednim roku obrotowym (4,2 proc.).

- To wyhamowanie wzrostu miało swoją przyczynę głównie w globalnym spowolnieniu gospodarczym. Z drugiej strony sieci detaliczne odczuwają coraz większą konkurencję ze strony sklepów internetowych, które z roku na rok zwiększają swój udział w światowym handlu" - mówi Monika Jakubczyk, dyrektor w dziale Audytu, Deloitte.

Amerykańska sieć Wal-Mart nadal pozostaje największym światowym detalistą i generuje roczne przychody 4,5 razy wyższe niż jej najpoważniejszy konkurent. Na drugim miejscu w minionym roku obrotowym znalazło się Costco, które awansowało o jedną pozycję. Kolejne miejsca zajmują: Carrefour, Schwarz Group, Tesco i Kroger - wszystkie osiągnęły przychody powyżej 98 mld dolarów. Tesco spadło z drugiego na piąte miejsce, zarówno na skutek zmniejszenia sprzedaży, jak i osłabienia kursu funta brytyjskiego względem dolara amerykańskiego. Jak przewidują eksperci Deloitte, zajmujący szóste miejsce Kroger, dzięki przejęciu supermarketów sieci Harris Teeter w styczniu 2014 roku, może w przyszłości znacznie poprawić swoją pozycję.

Po raz pierwszy w historii rankingu w czołowej dziesiątce znajduje się wiele sieci spożywczych o przychodach niższych niż 100 mld dolarów. „Sektor detaliczny na całym świecie przechodzi okres interesujących zmian, głównie technologicznych. Zwycięzcą tego wyścigu okaże się ten, kto w najbardziej optymalny sposób będzie umiał wykorzystać innowacyjne rozwiązania. One bowiem będą w dużej mierze decydować o przyszłych sukcesach w tej branży" - dodaje ekspert.

Rok podatkowy sieci Metro kończy się we wrześniu. Przedstawione wyniki za rok podatkowy 2013 obejmują dziewięć miesięcy, zakończonych 30 września 2013 r. plus wyniki za czwarty kwartał 2013 roku. To pozwoliło uzyskać okres 12 miesięcy równoważny wynikom za lata poprzednie.

Raport szereguje firmy na podstawie danych za ostatni zamknięty rok finansowy tj. FY 2013 (obejmujący rok podatkowy firm kończący się najpóźniej w czerwcu 2014 r.). Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko samych łącznych obrotów firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    WalMart RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Schwarz Group RSS ALERT    /    Kroger RSS ALERT    /    Wal-Mart RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Global Powers of Retailing 2015 RSS ALERT    /    Global Powers of Retailing 2014 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • kkol 2014-10-20 21:49:35
    w 2015 Tesco , już będzie poza 10-ką

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!