Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Wal-Mart, Tesco, Metro mają potężne problemy z inwestowaniem na indyjskim rynku

Plany Carrefoura, drugiej co do wielkości sieci handlowej na świecie, otworzenia pierwszego sklepu typu cash-and-carry w Indiach, to przejaw wiary w wart 450 miliardów dolarów sektor handlowy tego kraju. Jednak zagraniczni inwestorzy i niektórzy politycy chcą więcej - złagodzenia ostrych przepisów inwestycyjnych - pisze onet.pl za Reuters.


Autor: Reuters
Data: 13-03-2010, 11:18

Indyjski sektor detaliczny należy do najszybciej rozwijających się na świecie, ale pozostaje ściśle regulowany, a zagraniczne inwestycje podlegają ostrym ograniczeniom. Nawet duże lokalne sieci handlowe spotykają się ze sprzeciwem w niektórych prowincjach z powodu oskarżeń, że powodują masowe bezrobocie.

Na sieci handlowe przypada zaledwie nieco ponad pięć procent całego indyjskiego rynku, ale szacuje się, że rozwijają się one w tempie przekraczającym 20 procent rocznie.

Przez lata Hindusi kupowali ryż i mydło w niewielkich sklepach za rogiem. Nie było w nich zamrażarek i dobrze rozłożonych na półkach towarów, ale często można było brać na kredyt, a dostawa do domu była darmowa.

Szybki wzrost gospodarczy, który w roku fiskalnym kończącym się 31 marca ma osiągnąć 7,2 procent I rosnące dochody w trzeciej co do wielkości gospodarce Azji, kuszą globalne sieci handlowe, które chcą wyrównać sobie anemiczny rozwój na rodzimych rynkach.

Jednak zagraniczne sieci handlowe od dawna są sfrustrowane indyjskimi przepisami, które pozwalają im obejmować tylko 51 procent w lokalnych przedsięwzięciach i ograniczają możliwość franszyzy, licencji i sprzedaży hurtowej.

Marks and Spencer ma wspólną spółkę z indyjskim Reliance Retail, która sprzedaje ubrania i sprzęty domowe, zaś Tesco razem z Tata Group prowadzi sklepy cash-and-carry. Niemieckie Metro także ma centra hurtowe.

Wkrótce po tym, jak skupiona wokół Kongresu koalicja przypieczętowała w ubiegłym roku swoje zwycięstwo wyborcze, największa sieć handlowa na świecie, Wal-Mart Stores, podała, że otwiera swoje pierwsze centrum cash-and-carry w Indiach. Ruch ten odczytano jako sygnał, że inwestorzy znów zaczynają pokładać nadzieje w rządzie.

Jednak od tego czasu minister handlu zdążył powiedzieć, że nie widzi potrzeby dalszej liberalizacji handlu, a prace nad ustawą o zwiększeniu FDI w branży ubezpieczeniowej straciły dynamikę. W miejscu stanęły także próby zwiększenia zagranicznego zaangażowania w bankach i otworzenia sektora emerytalnego.

O ile Carrefour i Wal-Mart dalej rozwijały się w Chinach pomimo spowolnienia, to Starbucks i IKEA zamroziły swoje plany dotyczące Indii, a Shoprite jest gotów się wycofać.

Niektórzy analitycy twierdzą, że nie oznacza to masowego exodusu sieci handlowych. „Spójrzcie na Wal-Mart, Metro, Tesco - one wszystkie się rozwijają", powiedział Arvind Singhal, prezes firmy konsultingowej Technopak Advisors.

więcej informacji:

Wal-Mart RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    IKEA RSS ALERT    /    Metro Group AG RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!