Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Walmart widzi potencjał e-commerce i konceptu convenience

- Hipermarkety wciąż mają dużą rolę do odegrania. W ciągu najbliższych 10 lat, miejsce dla wzrostu sprzedaży w hipermarketach wyniesie globalnie 350 mld dolarów. Ale format convenience także staje się coraz ważniejszy, zwłaszcza na rozwiniętych rynkach - powiedział gazecie "Times of India" David Cheesewright, dyrektor generalny Walmart International.

Walmart widzi potencjał e-commerce i konceptu convenience
Fot. Shutterstock

Autor: Times of India
Data: 27-04-2015, 15:11

Według szefa międzynarodowego oddziału handlowego giganta, hipermarkety w ogólnym ujęciu stają się jednak coraz mniej odpowiedzialne za wzrost globalnego rynku detalicznego.

- Koszyk z produktami staje się coraz bardziej świeży, ludzie coraz częściej chodzą więc na zakupy. Dawniej chodzili do dużego sklepu co 10 dni, a teraz kluczowych zakupów dokonują bliżej domu. Pięć lat temu jakość w małych sklepach nie była zbyt dobra, ale od tamtego czasu się poprawiła - ocenił Cheesewright.

Sieć Walmart poza granicami Stanów Zjednoczonych zarządza ok. 6,4 tys. sklepów. Przychody ze sprzedaży handlowego giganta poza USA wynoszą 140 mld dolarów rocznie, z czego 5 mld dolarów to sprzedaż w kanale online. Sprzedaż za pośrednictwem e-commerce szczególnie kluczowa jest na rynku Wielkiej Brytanii - odpowiada tam za 4-5 proc. całkowitych przychodów. W przypadku sieci Walmart (w Wielkiej Brytanii pod szyldem Asda), odpowiada też za 100 proc. całkowitego wzrostu.

- Firmy działające zarówno offline, jak i online, będą miały w przyszłości wyraźną przewagę. Będą w stanie śledzić zachowanie konsumenta we wszystkich formatach. Tradycyjny handel detaliczny dostarcza olbrzymiej wiedzy w takich tematach, jak merchandising oraz o tym, co wpływa na decyzje konsumenckie. Biznes online jest fantastyczny, jeśli chodzi o obszar analizy sprzedaży. Gdy zestawimy jedno z drugim, uzyskamy świetną kombinację - powiedział "Times of India" Cheesewright.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wal-Mart RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    hipermarkety w Polsce RSS ALERT    /    sprzedaż w hipermarketach RSS ALERT    /    rynek hipermarketów na świecie RSS ALERT    /    David Cheesewright RSS ALERT    /    WalMart RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!