Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Warszawa ma wystarczającą ilość powierzchni handlowych?

Pod względem powierzchni handlowej, Warszawa na pierwszy rzut oka wydaje się być wystarczająco zaopatrzona. Całkowite zasoby powierzchni sprzedażowej w nowoczesnych obiektach handlowych to 1,3 mln mkw., a warszawska oferta handlowa jest jedną z najbardziej zróżnicowanych w kraju pod względem dostępnych formatów - dowiadujemy się z raportu CB Richard Ellis.


Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
Data: 05-02-2010, 14:42

Wskaźnik nasycenia Warszawy powierzchnią handlową to około 760 mkw. na tysiąc mieszkańców, nadal mniej niż w większości innych stolic europejskich. Trzeba pamiętać, że inne duże miasta Europy poza powierzchnią handlową w centrach mają zwykle dobrze rozwinięte ulice handlowe, których w Warszawie brak. Co więcej, jeśli weźmiemy pod uwagę całą aglomerację warszawską (czyli ostrożnie szacując około 3 milionów osób), wskaźnik ten spadnie do 430 mkw. na tysiąc mieszkańców.

W dodatku warszawska oferta handlowa starzeje się. Warszawski rynek powierzchni handlowych znalazł się na progu rozwoju. Zakończył się okres gwałtownego przyrostu powierzchni handlowej i obecnie rynek wchodzi w fazę dywersyfikacji, gdzie projekty będą znacznie wyraźniej dostosowywać się do potrzeb swojego klienta. Minął już czas hipermarketów z galerią handlową, choć i takie projekty będą dalej powstawać. Nadszedł czas różnicowania formatów: budowania zarówno centrów sąsiedzkich jak i centrów wyprzedażowych i regionalnych centrów handlowych.

Na rynku nadal jest miejsce zarówno na ekskluzywne domy towarowe jak i dyskonty. - Spodziewamy się znacząco nowego podejścia do rynku handlowego, gdy już znajdziemy się po drugiej stronie spowolnienia gospodarczego. W roku poprzednim działalność deweloperska była bardzo ograniczona, widać jednak oznaki poprawy, w związku z większym dostępem do kredytowania. Wznowiono prace nad niektórymi projektami, dotychczas zawieszonymi. Istniejące nisze na rynku pozwalają zaistnieć nowym projektom handlowym i pobudzić rynek warszawski do dalszego jakościowego rozwoju. Potencjał stolicy pod kątem nowych powierzchni handlowych jest nadal niewykorzystany - mówi Karina Kreja, Starszy Analityk Rynku Powierzchni Handlowych w CBRE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Karina Kreja RSS ALERT    /    CB Richard Ellis RSS ALERT    /    nieruchomości RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!