Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Warszawę wkrótce czeka wiele inwestycji handlowych

Jeden z najniższych wskaźników nasycenia powierzchnią najmu w centrach handlowych oraz najwyższy poziom siły nabywczej sprzyjają nowym inwestycjom. Do końca 2016 r. aglomeracja warszawska może wzbogacić się o 200 tys. mkw. nowej podaży. Utrzymuje się trend rozbudowy i modernizacji istniejących centrów oraz przeobrażania się ulic handlowych - wynika z opublikowanego przez JLL raportu "Warszawski rynek nieruchomości" po I kw. 2014 r.

Warszawę wkrótce czeka wiele inwestycji handlowych
Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 03-06-2014, 18:26

Aglomeracja warszawska to największy rynek handlowy w Polsce, oferujący ponad 1,1 mln mkw. powierzchni najmu w centrach handlowych (13 proc. krajowych zasobów). Mimo relatywnie dużej podaży, Warszawa jest nadal jednym z mniej nasyconych rynków (438 mkw. powierzchni najmu w centrach handlowych na 1 tys. mieszkańców) w porównaniu do pozostałych ośmiu aglomeracji, zajmując miejsce za - kolejno - Poznaniem (612), Wrocławiem (584 mkw.), Trójmiastem (507 mkw.), Łodzią (490 mkw.) oraz Krakowem (486), a wyprzedzając jedynie Szczecin (421) i Konurbację Katowicką (420 mkw.).

Z analiz JLL wynika, że stopień nasycenia w stolicy nie zmieni się znacząco w nadchodzących miesiącach. Warszawa jest również dobrym przykładem na to, że oferta handlowa w danym mieście nie zawsze odzwierciedla faktyczny poziom siły nabywczej mieszkańców. Siła nabywcza w stolicy na poziomie 9 706 euro na mieszkańca jest najwyższą w kraju i zarazem o 65 proc. wyższą od średniej krajowej; dla porównania średnia dla Polski to 5 870 euro dla mieszkańca na rok (dane GfK Polonia).

Jak mówi Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych JLL, obecnie w aglomeracji warszawskiej mamy do czynienia z bardzo niską aktywnością deweloperską. - W budowie jest tylko jeden projekt, czyli Galeria Legionowo, planowana do oddania do użytku wiosną 2015 r. Należy jednak zauważyć, że sytuacja zmieni się w perspektywie dwóch lat i do końca 2016 r. stołeczny rynek może wzbogacić się o 200 tys. mkw. nowej podaży, w takich projektach jak m.in. Galeria Północna na Białołęce czy Galeria Wilanów. Co ciekawe, blisko 20 proc. tej wartości przypadnie na rozbudowy już istniejących obiektów, takich jak Centrum Janki czy Wola Park - zauważa Wysocka.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Oprócz projektów firmy GTC - Galerii Północnej (60 000 mkw. powierzchni handlowej) i Galerii Wilanów (77 000 mkw.), nowe realizacje to m.in. Ferio Wawer (12 500 mkw.) oraz kilka obiektów w centrum miasta z częścią biurową - Ethos (ok. 3 000 mkw. powierzchni handlowej), CEDET (9 000 mkw), Hala Koszyki (7 500 mkw.) i Nowy Sezam (4 800 mkw.).

Nadal ważny i perspektywiczny trend to odnowa i rozbudowa istniejących obiektów handlowych. Szczególnie widoczne jest to w Warszawie, w której na 36 istniejących obiektów aż 28 ma ponad 10 lat, przy czym do tej pory 60 proc. istniejącej podaży zostało już poddane modernizacji i/lub rozbudowie. Po odnowieniu centrum handlowego Klif, rozbudowie i przebudowie strefy restauracyjnej Galerii Mokotów oraz rearanżacji strefy gastronomicznej w Blue City, podobne zabiegi są obecnie przeprowadzane m. in. Arkadii i Galerii Wileńskiej.

więcej informacji:

Galeria Legionowo RSS ALERT    /    Galeria Północna RSS ALERT    /    Galeria Wilanów RSS ALERT    /    Jones Lang LaSalle RSS ALERT    /    JLL RSS ALERT    /    Ferio Wawer RSS ALERT    /    Galeria Mokotów RSS ALERT    /    Galeria Wileńska RSS ALERT    /    CH Arkadia RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    Warszawa RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Zyga 2014-06-03 19:35:26
    Co do Galerii Legionowo, aktualnie ta nazwa zarezerwowana jest dla inwestycji na ul. Piłsudskiego realizowanej przez Peca. Która to poniekąd stoi w miejscu! Na obrazku mamy poprzednią \"galerię legionowo\"... lecz ta inwestycja nie ruszyła z miejsca i ta nazwa została podebrana przez innego inwestora!
  • biz 2014-06-04 00:31:27
    W Warszawie dochody mieszkańców rosną słabo ze względu na spadek wydajności powodowany przez stres wywołany brakiem możliwości odpoczynku w domu, co jest konsekwencją permanentnego dogęszczania zabudowy mieszkaniowej (typu: okno w okno).W skrócie:co zyska dewloper mieszkaniowy, to straci deweloper powierzchni handlowych.
  • Marek 2014-06-04 09:22:53
    jak oni na wiosne chcą otworzyć galerie w Legionowie jak nawet nie zaczeli nic robic? nawet plac nie jest uprzątnięty?
  • Zyga 2014-06-04 10:06:40
    Dziękuje za usunięcie zdjęcia. W Legionowie nic się nie dzieje w temacie budowa \"Galerii Legionowo\"!!! Proszę być poważnym i weryfikować swoje źródła!
  • Karol 2014-06-04 13:29:07
    @biz, dlatego paradoksalnie będą zyskiwać dzielnice może bardziej oddalone od centrum, ale z luźniejszą zabudową, gdzie jest więcej zieleni itp. Białołęka to jest chyba najlepszy przykład, szczególnie ta część w okolicach Modlińskiej/Tarchomin, gdzie tą Galerię Północną będą stawiać. Tam akurat jakiegoś większego centrum mocno brakowało. Także obstawiam że kilka lat, kolejne inwestycje i nikt już nie będzie traktował Białołęki jako jakąś gorszą dzielnicę ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.20.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!