Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Wartość e-commerce podwoi się do końca dekady, ale e-handel FMCG dopiero się rozkręca

Według analiz PMR, wartość rynku e-commerce w Polsce w 2015 miała sięgnąć 32 mld złotych, a do końca tej dekady się podwoi. Dla porównania, jeszcze w 2011 roku było to blisko dwukrotnie mniej - 18 mld.

Wartość e-commerce podwoi się do końca dekady, ale e-handel FMCG dopiero się rozkręca
Wartość e-handlu podwoi się w Polsce do końca dekady. Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 23-02-2016, 11:53

Podobne szacunki (33 mld zł) przedstawiają badania Gemius dla eCommerce Polska. Już 55 proc. badanych internautów deklaruje, że robiło zakupy w e-sklepach.

Pozytywny obraz polskiego rynku handlu internetowego uzupełniają dane globalne od ośrodka analitycznego eMarketer. Według nich wartość rynku e-commerce w ubiegłym roku wyniosła 1,67 bln USD, a w 2019 wzrośnie do 3,5 bln.

– Dwoma kluczowymi trendami rozwojowymi są obecnie automatyzacja i personalizacja. Obie dziedziny mają na celu zarówno usprawnienie handlowej aktywności firmy, jak i dostosowanie oferty do klienta. Efekt to zwiększona wartość sprzedaży i dobra opinia wśród internautów – komentuje Michał Hertel, Dyrektor Marketingu w MakoLab, agencji marketingowo-technologicznej realizującej projekty na rzecz m.in. Renault-Nissan i mBanku.

Rozwija się również sprzedaż online produktów FMCG, chociaż w Polsce to dopiero początek.

– Według ubiegłorocznego raportu Kantar Worldpanel „Accelerating the growth of e-commerce”, globalna sprzedaż online w sektorze FMCG osiągnie do 2025 roku wartość 130 mld dolarów – z 36 mld dolarów w 2014 roku. Dla przykładu, rynek e-commerce w 2014 roku urósł o 20 proc. w Wielkiej Brytanii i 12 proc. we Francji. Światowym liderem w tym zakresie są Chiny, gdzie wartość wzrosła aż o 1/3 – mówi dla serwisu portalspozywczy Przemysław Kuć z Tech Hub Leader.

Dodaje, że Polska nie stanowi wyjątku w procesie adaptacji narzędzi internetowych do sprzedaży produktów FMCG, choć według badaczy wciąż udział sprzedaży internetowej w wartości branży FMCG jest u nas nieporównywalnie mniejsza (0,7 proc.), niż np. w Korei Północnej (13,2 proc.), Wielkiej Brytanii (6 proc.) czy Francji (4,3 proc).

– Przyczyną wzrostu rynku jest m.in. coraz szersze rozpowszechnienie dostępu do platform e-commerce przez duże sieci marketów, ale także przekonywanie się do tej formy zakupów przez konsumentów. E-commerce to jednak także szansa dla małych dostawców produktów z branży FMCG, korzystających z mody na zdrowe żywienie i alternatywne źródła zakupów – mówi Przemysław Kuć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    e-handel artykułami spożywczymi RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Karol 2016-02-24 08:13:59
    Ale chyba e-commerce jest dostępny również dla handlu hurtowego? chyba wręcz bardziej wskazany no bo przecież i duże partie towaru, możliwość porównania różnic w cenach co przy dużych zamówieniach zwróci mi się, możliwość weryfikacji wiarygodności dostawcy?
  • Dominik 2016-02-26 16:50:33
    Autorowi chyba chodziło o tę drugą Koreę ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.119.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!