Wartość rynku e-commerce w 2016 r. może sięgnąć 36 mld zł
- Autor: Newseria.pl
- Data: 01-06-2016, 12:27

Zakupy w internecie są prostsze i łatwiejsze, nie ma zbędnych formularzy ani potrzeby rejestracji. W tej chwili klienci poszukują łatwości i oszczędności czasu – przekonuje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Mateusz Gołda, manager ds. rozwoju back-office w sklepie Neo24.pl.
„Barometr e-commerce 2016” przygotowany przez Sociomantic Labs wskazuje, że w tym roku rynek e-commerce w Polsce może wzrosnąć o 15 proc. i sięgnąć 35,8 mld zł, a w 2020 osiągnie wartość 63 mld zł. Rośnie też liczba sklepów internetowych, która w tym roku przekroczy 23 tys. (wzrost o 7 proc.). Polacy coraz chętniej kupują w sieci – wedle badań TNS na zlecenie serwisu Ceneo 84 proc. osób lubi zakupy online, a 82 proc. badanych deklaruje, że przegląda oferty e-sklepów dla przyjemności.
– Klienci, którzy często robią zakupy w internecie, szukają tanich produktów oraz darmowej i szybkiej dostawy. Przy produktach porównywalnych szukają takich, które dostaną jak najszybciej. Drugi typ klientów to tacy, którzy dopiero zaczynają przygodę z zakupami w internecie. Ci szczególną uwagę zwracają na opinie o produktach. Im sklep ma lepsze opinie, tym większe jest zaufanie klientów do niego – tłumaczy Gołda.
Jak wynika z badań przeprowadzonych w 2015 roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej, 56 proc. ankietowanych przyznaje, że przed zakupami przez internet powstrzymują ich wątpliwości. Najczęściej wiążą się one z zakupem towaru niezgodnego z wyobrażeniem. Do zakupów zniechęcają również wysokie koszty dostawy czy mało transparentny koszyk.
– Innym elementem jest niewątpliwie wydłużony termin realizacji zamówienia. Kiedy produkty są do siebie podobne, a koszty zbliżone, wtedy klient wybiera ten sklep, który oferuje najszybszą dostawę. Najważniejszym aspektem i wydaje mi się, że to jest kluczowe w tej chwili, jest ciągłe przeświadczenie klientów, że będą mieli problem ze zwrotem – przekonuje Mateusz Gołda.
Zwrot towaru zakupionego w internecie jest jednak często łatwiejszy niż w przypadku tradycyjnego sklepu. Jedynie w niektórych przypadkach należy liczyć się z koniecznością zapłaty za przesyłkę towaru. Wygodna dostawa, szeroki wybór towarów i często preferencyjne warunki zakupów sprawiają jednak, że Polacy coraz chętniej kupują przez internet.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Sklepy stacjonarne bez szans w starciu z internetem. Klienci za nimi nie przepadają
-
Q-commerce w Polsce. Czego oczekują klienci od szybkiej dostawy?
-
Barbora.pl z nową usługą dostawy zakupów
-
Platforma zakupowa fyrtel.market skaluje biznes
-
Chcieli kupić węgiel na fałszywe dane. Grozi im do 8 lat więzienia
-
Centra handlowe żądają opłat za sprzedaż online. Branża ostrzega najemców
-
Rosyjska filia Google'a ogłosiła bankructwo
-
7 grzechów głównych e-handlu. Z tych powodów porzucamy e-sklepy
-
InPost z nową usługą. Chce ograniczyć ilość kartonowych śmieci
-
Rozwój e-commerce spowodował boom magazynowy
komentarze (2)
Świetny artykuł! Zgadzam się, że rynek e-commerce to jeden z najlepszych miejsce zarówno do zarabiania pieniędzy jak i do pracy :) więcej ciekawych informacji na temat działań e-commerce, sposobów podniesienia sprzedaży znajdziecie na blogu www.smbmanager.pl
OdpowiedzDotacje dla firm związanych z e-commerce, biznesplany i regulaminy online: artmetic.pl
Odpowiedz