Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Wartość rynku e-commerce wzrośnie w tym roku do 36 mld zł

Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w 2016 roku niemal do 36 mld zł, a w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się, zaś liczba e-sklepów w 2016 r. wzrośnie o 7 proc. – prognozują eksperci z Sociomantic Labs.

Wartość rynku e-commerce wzrośnie w tym roku do 36 mld zł
Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający rynkami CEE, DACH i EMEA w Sociomantic Labs fot. Sociomantic Labs
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 19-01-2016, 13:29

– Rynek e-commerce w Polsce w 2016 roku wzrośnie o 15 proc. i osiągnie wartość 35,8 mld złotych, a w 2020 roku przekroczy poziom 63 mld zł . Z kolei liczba sklepów internetowych w naszym kraju wzrośnie o 7 proc. i przekroczy poziom 23,5 tysiąca, a w 2020 ponad 30 tysięcy –mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający rynkami CEE, DACH i EMEA w Sociomantic Labs.

Postępujący rozwój technologiczny oraz zmiany przyzwyczajeń konsumentów sprawiają, że z roku na rok rośnie liczba osób robiących zakupy przez internet.

Jak pokazują estymacje praktyków i ekspertów, do końca dekady wartość rynku e-commerce w Polsce podwoi się i będzie bliska 10 proc. udziału w całym handlu.

Jeszcze bardziej imponujące prognozy deklarują europejscy eksperci, szacując że już w 2020 roku e-zakupy będą odpowiadać nawet za 45 proc. przychodów ze sprzedaży ogółem w Europie. Dlatego też przedsiębiorcy chcący wygrać w wyścigu o klienta powinni stawiać na innowacyjne rozwiązania i technologie, które stają się kluczem do osiągnięcia celów biznesowych.

Ekspercie Sociomantic Labs w najnowszym opracowaniu „Barometr e-commerce 2016”, przeanalizowali ponad 100 innowacyjnych działań, nowych technologii i strategii, a w „Barometrze” zostało uwzględnionych 20 najbardziej istotnych – w największym stopniu stymulujących i wpływających na wzrost rynku oraz przychody podmiotów tam działających, tj. sklepów internetowych oraz  e-biznesów.

Stymulatory zostały sklasyfikowane w trzech kategoriach: wysokie, umiarkowane oraz niskie ciśnienie. Poszczególne grupy obrazowo informują o sile nacisku – ciśnieniu wywieranym  przez poszczególne elementy na rynek handlu internetowego w Polsce, tzn. stymulują jego wzrost w największym, średnim lub najmniejszym stopniu.

W kategorii „wysokie ciśnienie” – najważniejsze stymulatory i jednocześnie czynniki najsilniej oddziałujące na rynek i e-sklepy to: Personalizacja, Programmatic buying, Loyalty i CRM, Omnichannel i cross devices, M-commerce, w tym płatności mobilne oraz Full funnel.

W kategorii „umiarkowane ciśnienie”, czyli czynników ważnych, które w sposób umiarkowany wpływają na wzrost wartości handlu internetowego i e-sklepów znalazły się: Marketing 3.0 – predictive marketing, attribution i reklama natywna; handel transgraniczny; dostawa tego samego dnia (Same-Day Delivery); social commerce; Software as a service (SaaS) oraz AdBlock.

W kategorii „niskie ciśnienie”, czyli stymulatorów istotnych, jednak w najmniejszym stopniu wpływających na wzrost wartości rynku e-commerce oraz przychodów e-sklepów znalazły się: Beacony, Internet Rzeczy (IoT) i wearable devices oraz transparentność.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    rynek e-commerce RSS ALERT    /    sprzedaż internetowa RSS ALERT    /    Sociomantic Labs RSS ALERT    /    Maciej Wyszyński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.61.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!