Ważne zmiany personalne w władzach sieci handlowych - podsumowanie
Rok 2014 stoi pod znakiem kluczowych zmian personalnych w sieciach handlowych. Najwięksi gracze detaliczni sięgają po managerów z dużych koncernów FMCG i pokrewnych branż, licząc że wniosą do firmy nową jakość i know-how.

Rok 2014 to rewolucja w Tesco. Philip Clarke, wieloletni prezes zarządu sieci, mimo zapowiedzi, że nie zrezygnuje ze swojej funkcji, opuści jednak jej szeregi. Zastąpi go Dave Lewis, który formalnie dołączy do zarządu Tesco 1 października 2014 roku.
Lewis zdobył doświadczenie w handlu poprzez pracę w korporacji Unilever. Kierownictwo Tesco ma nadzieję, że przyniesie sieci know-how z dziedziny doświadczeń konsumentów, strategii biznesowej oraz zarządzania marką. Zarząd uważa, że pod nowym kierownictwem Tesco utrzyma, ale też i poprawi swoją pozycję na rynku sprzedaży detalicznej.
Do zarządu Tesco w grudniu dołączy Alan Stewart, który objejmie po rezygnacji Laurie'go McIlwee funkcję dyrektor finansowego. Stewart legitymuje się doświadczeniem w handlu detalicznym. Wcześniej był dyrektorem finansowym w Marks & Spencer oraz WH Smith. Swoją karierę rozpoczynał w sektorze bankowym.
Sprzedaż sieci dla całej grupy (z wyłączeniem paliw) zmalała w pierwszym kwartale 2014/2015 (marzec, kwiecień, maj 2014 r.) o 3,8 proc., a sprzedaż międzynarodowa zmalała o 8 proc. W Europie sprzedaż po aktualnych kursach (również z wyłączeniem paliw) spadła o 6,9 proc.
Zmiany w zarządzie nie ominęły Tesco Polska. Po ponad 3 latach pobytu w Polsce, Keith Cowell objął rolę wiceprezesa ds. operacyjnych Tesco na Słowacji. Jego stanowisko objął Ian Fletcher, który rozpoczął swoją karierę w Tesco w 1998 r., zaś przed dołączeniem do polskiego zespołu, wcześniej piastował m.in. stanowisko członka zarządu Fresh&Easy w Stanach Zjednoczonych.
Władze spółki Tesco Polska zdecydowały także o wykreśleniu z zarządu Piotra Korka, który awansował na stanowisko dyrektora nieruchomości i rozwoju Tesco na Europę Centralną. Zarządza on procesami inwestycyjnymi, nieruchomościami i rozwojem sieci w krajach Europy Środkowej. Z Tesco Polska pożegnała się również dyrektor działu korporacyjnego Iwona Sarachman, która została dyrektorem ds. PR na Europę Środkową w spółce AmRest.
Pod koniec lipca br. Adam Manikowski objął stanowisko wiceprezesa ds. operacyjnych (Chief Operating Officer) w Tesco Polska. Manikowski pracę w Tesco rozpoczął w styczniu 2013 jako dyrektor operacyjny w Chinach. Posiada 10-letnie doświadczenie w branży handlowej. Przed dołączeniem do Tesco pełnił funkcję dyrektora marketingu w Jeronimo Martins, odpowiadając m.in. za proces rebrandingu sieci Biedronka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.