Według 46 proc. konsumentów jakość gazetki wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych (badanie)
- Autor: MondayNews
- Data: 08-01-2021, 09:44

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Z badania przeprowadzonego wśród internautów wynika, że dla 46% respondentów jakość gazetki ma duży wpływ na to, w jakim sklepie robią zakupy. Dla 34% jest on bardzo duży, a dla 15% – średni. Wyniki zatem pokazują, że konsumenci oczekują informacji i zachęty od sieci handlowych. Ma to związek z olbrzymią podażą, co podkreśla dr Andrzej Maria Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Zdaniem eksperta, gazetki mają przede wszystkim ułatwić wybór towaru, szczególnie teraz, kiedy podejmowanie decyzji związanych z kanałem zakupowym i sprzedażowym jest zwichrowane.
– Gazetki wciąż są ważnym, ale jednak dodatkowym czynnikiem wpływającym na ostateczny wybór sklepu jako miejsca zakupu. Ich znaczenie dla klienta rośnie wraz z wysoką jakością handlową publikacji oraz atrakcyjnością oferty promocyjnej. Oba czynniki zachęcają potencjalnych klientów do zakupu produktów, których nabycie nawet nie było planowane – dodaje dr Urszula Kłosiewicz-Górecka z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
komentarze (0)