Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Wiceprezes ABR Sesta: Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa

  • Autor: portalspozywczy.pl, ŁS, PB
  • Data: 24-11-2015, 13:47
Spadki obrotów w hipermarketach wynikają ze spadającej satysfakcji klientów, a ta z kolei z braku wyróżników, czy nie najlepszej obsługi. Jednak malejąca sprzedaż nie oznacza końca tego formatu. Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa – uważa Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta. I podaje przykłady rozwiązań, które mogą wprowadzać hipermarkety w najbliższym czasie.
Wiceprezes ABR Sesta: Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa
Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta. Fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Marcin Dobek przypomina, że hipermarkety są w Polsce od 20 lat, a w Europie od 50 lat i przez te lata koncept się sprawdzał. Dodatkowo cały czas są otwierane nowe placówki, choć w wolniejszym tempie niż kiedyś.

- Nie można zapomnieć, że kanał ten w Europie reprezentuje ponad 20 proc. obrotów (podobnie w Polsce) i za 10 lat na pewno będzie istniał – mówi. Jego zdaniem, powrót na ścieżkę wzrostu wymaga wielu zmian, głównie w zakresie zwiększenia satysfakcji klientów z zakupów. - Klient musi się w sklepie czuć dobrze. Należy zwrócić uwagę, że format dużych sklepów cały czas się sprawdza w przypadku innych sektorów, np. w sklepach sportowych (Decathlon), czy budowlanych (Leroy Merlin,  Castorama, itp.). Spadki dotyczą jednak hipermarketów – zauważa Marcin Dobek.

Dalsza część artykułu (87%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kowalski 2015-11-24 15:42:40

    Obroty hipermarketów nie rosną bo na każdym rogu stoi Lidl lub Biedronka. To spowoduje prędzej czy później problemy u producentów bo ilość asortymentu i dostawców w tych sklepach jest ograniczona. Z drugiej strony nic dziwnego, że hipermarkety redukują przestrzeń na artykuły przemysłowe bo polskie regulacje (krótki termin płatności jak i zakaz stosowania innych opłat jak tylko marża) do takiego handlu zniechęcają.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!