Wiceprezes ABR Sesta: Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa
- Autor: portalspozywczy.pl, ŁS, PB
- Data: 24-11-2015, 13:47

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Marcin Dobek przypomina, że hipermarkety są w Polsce od 20 lat, a w Europie od 50 lat i przez te lata koncept się sprawdzał. Dodatkowo cały czas są otwierane nowe placówki, choć w wolniejszym tempie niż kiedyś.
- Nie można zapomnieć, że kanał ten w Europie reprezentuje ponad 20 proc. obrotów (podobnie w Polsce) i za 10 lat na pewno będzie istniał – mówi. Jego zdaniem, powrót na ścieżkę wzrostu wymaga wielu zmian, głównie w zakresie zwiększenia satysfakcji klientów z zakupów. - Klient musi się w sklepie czuć dobrze. Należy zwrócić uwagę, że format dużych sklepów cały czas się sprawdza w przypadku innych sektorów, np. w sklepach sportowych (Decathlon), czy budowlanych (Leroy Merlin, Castorama, itp.). Spadki dotyczą jednak hipermarketów – zauważa Marcin Dobek.
komentarze (1)
Obroty hipermarketów nie rosną bo na każdym rogu stoi Lidl lub Biedronka. To spowoduje prędzej czy później problemy u producentów bo ilość asortymentu i dostawców w tych sklepach jest ograniczona. Z drugiej strony nic dziwnego, że hipermarkety redukują przestrzeń na artykuły przemysłowe bo polskie regulacje (krótki termin płatności jak i zakaz stosowania innych opłat jak tylko marża) do takiego handlu zniechęcają.
Odpowiedz