• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wiceprezes Carrefoura: Trend prozdrowotny napędza działania detalistów i producentów żywności

– Wyraźnie widzimy – to już nawet nie jest trend, tylko megatrend – ukierunkowanie konsumentów na wszystko to, co kojarzy się ze zdrowiem, czyli poszukiwanie odpowiedniej jakości produktów. Moim zdaniem to jest główny trend, który napędza wszystkie dookoła – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2018, 11:59
Wiceprezes Carrefoura: Trend prozdrowotny napędza działania detalistów i producentów żywności
Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska. Fot. PTWP

– Zmian na rynku handlu detalicznego jest cały szereg i są one naprawdę dynamiczne. Oprócz zachowań konsumenckich, oprócz rozwoju poszczególnych kategorii i nowych produktów oraz ewolucji istniejących, wyraźnie obserwujemy dążenie do tego, aby dostęp do oferty handlowej konsumentów był ciągły – 24 godz. na dobę, 365 dni w roku – mówił Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu Carrefour Polska.

– To, na co my postawiliśmy w swojej strategii, to jest tzw. omnichannel – dążymy do tego, abyśmy byli w stanie odpowiedzieć na wszelkie potrzeby konsumentów we wszystkich naszych formach sprzedaży – mówił.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dodał, że za tym idzie też zmiana oczekiwań konsumentów. – Zupełnie inny asortyment i zupełnie inne kategorie rozwijamy w sklepach osiedlowych, które są w bardzo dynamicznym trendzie wzrostowym. Klienci cenią sobie swój czas, więc potrzebują robić zakupy blisko domu jak najszybciej. Stąd też dopasowujemy asortyment i rozwijamy te kategorie, które służą zakupom błyskawicznym typu „food to go”. Stawiamy też na mniejsze opakowania, dopasowane gabarytowo do małego formatu – mówił.

Podkreślił, że inaczej wygląda to w hipermarketach i innych sklepach większego formatu, w których cena jest cały czas bardzo istotna. – Wyraźnie widzimy – to już nawet nie jest trend, tylko megatrend – ukierunkowanie konsumentów na wszystko to, co kojarzy się ze zdrowiem, czyli poszukiwanie odpowiedniej jakości produktów. Klienci czytają etykiety, sprawdzają, jakie składy mają poszczególne produkty, więc w większych sklepach proces zakupowy jest trochę wydłużony – tłumaczył.

 – Widzimy również dużo większe zainteresowanie seniorów tym, co kupują i co konsumują. To jest dynamiczna grupa konsumentów, która bardzo się tym interesuje – dodał.

– Wychodzimy też temu naprzeciw, ponieważ wdrożyliśmy ostatnio system dodatkowych oznaczeń wartości energetycznej na produktach naszych marek własnych. To jest bardzo prosty system, nazywa się SENS. Każdy – patrząc na etykietę produktu – widzi od razu, jak często powinien taki produkt jeść, żeby rzeczywiście dbać o zbilansowaną dietę. Spotkało się to z ogromnym pozytywnym przyjęciem konsumentów – wyjaśniał wiceprezes Carrefoura.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!