• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wiceprezes EKO Holding: Wykonaliśmy naszą prognozę!

Zarząd EKO Holding S.A. zrealizował z nadwyżką prognozę wyników finansowych za pierwsze półrocze 2012 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 884,6 mln złotych i były o ponad 29 proc. wyższe od przychodów z pierwszego półrocza 2011 roku.
  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-09-2012, 10:23
Wiceprezes EKO Holding: Wykonaliśmy naszą prognozę!
Supermarket sieci Eko, z Grupy Eko Holding

To oznacza, że prognoza została przekroczona o prawie 2 proc. Z kolei EBITDA ukształtowała się na poziomie 18,6 mln złotych - to wynik o prawie 2,5 proc. lepszy od osiągniętego w pierwszym półroczu 2011 roku i o ponad 5,5 proc. wyższy od zakładanej prognozy.

- Jestem zadowolony, że wykonaliśmy naszą prognozę, tym bardziej, że w pierwszych miesiącach roku mieliśmy do czynienia ze wzrostem cen energii, paliw oraz pieniądza na rynku międzybankowym. Mimo tych niekorzystnych, niezależnych od nas czynników, przyrost kosztów operacyjnych Grupy EKO Holding był zdecydowanie niższy od przyrostu naszej sprzedaży - mówi Robert Orlicz, wiceprezes Zarządu EKO Holding.

Spółka zanotowała znaczny spadek zysku netto, który wyniósł 1 961 tys. zł, podczas gdy w I półroczu 2011 r. było to 6 393 tys. zł. Zysk na jedną akcję zwykłą wyniósł 0,04 zł.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W segmencie detalicznym należy zwrócić uwagę na wzrost marży handlowej - o 0,2 proc. oraz rentowności. To m in. efekt rozwoju marek własnych, remodellingu sklepów oraz poprawy ich funkcjonalności, dzięki czemu wzrasta wartość koszyka zakupów.

W segmencie dystrybucyjnym sprzedaż wzrosła o ponad 18 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2012 r. Koszty operacyjne, w przeciwieństwie do poprzednich kwartałów, przyrastały nieznacznie szybciej niż sprzedaż co wskazuje na pierwsze pozytywne efekty konsolidacji segmentu. Drugi kwartał 2012 r. był pierwszym okresem, w którym działał jeden podmiot - PGD Polska, powstały w wyniku połączenia sześciu spółek dystrybucyjnych.

Zarząd EKO Holding S.A. zwraca uwagę na wzrost kosztów finansowania działalności, co wpływa na wyniki finansowe. W związku z tym zostało podjętych szereg działań, których celem jest optymalizacja stanów magazynowych oraz zarządzania kredytem kupieckim.

Działalność Grupy EKO Holding koncentruje się w obszarach sprzedaży detalicznej i hurtowej. Na koniec I półrocza 2012 roku w skład Grupy wchodziły 304 sklepy EKO, 855 sklepów franczyzowych Rabat, około 170 drogerii partnerskich Jasmin oraz 35 sklepów Aligator - typu convenience. Sieć EKO posiada wiodącą pozycję na rynku sprzedaży detalicznej w południowo-zachodniej Polsce. Do EKO Holding należy również PGD Polska, lider hurtowej dystrybucji artykułów drogeryjnych w kraju.

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • klientka zza rogu 2014-03-20 01:10:15

    Sklep Aligator to najgorsze co może spotkać klienta. Ceny zawyżone o kilkadziesiąt procent w porównaniu do innych sieci a do tego zatowarowanie jak za komuny. Brudno i pusto. Wstyd przed znajomymi. Tego badziewia w innych częściach polski na szczęście niema i ponoć kilka we Wrocławiu już zamknięto . I dobrze!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!