Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Wiceprezes Tesco: Nowe kanały sprzedaży będą wyznacznikiem siły sieci handlowych

Nowe kanały sprzedaży, takie jak np. sprzedaż przez internet czy też usługi dodatkowe, będą wyznacznikiem siły sieci handlowych na rynku, a nie powierzchnia sprzedaży sklepów - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Czesław Grzesiak, wiceprezes zarządu Tesco Polska. I na tym właśnie koncentruje się obecnie Tesco.

Wiceprezes Tesco: Nowe kanały sprzedaży będą wyznacznikiem siły sieci handlowych
Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska fot. PTWP

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 25-10-2013, 15:39

- Kiedyś porównując siłę sieci handlowych porównywaliśmy powierzchnię sprzedaży ich sklepów. Dziś to kryterium odchodzi do lamusa. Coraz bardziej liczyć się będą nowe kanały sprzedaży - internet czy usługi dodatkowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzesiak.

- Sieć handlowa może zarabiać przecież nie tylko otwierając nową powierzchnię handlową, ale i lepiej wykorzystując tę istniejącą. I na tym koncentrujemy się najmocniej w tym momencie - dodaje.

Wiceprezes mówi również, że Tesco chce być liderem w segmencie sprzedaży internetowej w Polsce i usługa ta będzie mocno rozwijana w najbliższych latach. Podkreśla, że niewiele ponad roku od uruchomienia usługi z zakupów przez internet w Tesco może korzystać już co czwarty Polak, a w 2014 roku z tej usługi będzie mogła już korzystać jedna trzecia Polaków.

Istotne są też kwestie logistyki i dystrybucji. Wiceprezes zaznacza, że w Tesco Polska funkcjonują one coraz sprawniej.

- Również coraz sprawniej funkcjonuje nasza logistyka i dystrybucja. Do dwóch dużych centrów logistycznych w Gliwicach i Teresinie dołączył magazyn w Wolbórzu, obsługiwany przez Partner Logistic - podkreśla Grzesiak.

Perę lat temu Tesco wprowadziło duże zmiany w organizacji i funkcjonowaniu łańcucha dostaw nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, by ograniczyć koszty.

W Polsce Tesco zamknęło kilka magazynów i centrów dystrybucyjnych: w Wałbrzychu, Bielsku, niewielki magazyn pod Warszawą oraz w Strykowie, a otworzyło potężne centrum logistyczne w Gliwicach. Tesco informowało wtedy, że zamknięcia wynikają przede wszystkim z tego, że Tesco bardzo zmieniło strukturę logistyki, a część magazynów okazała się zbędna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Czesław Grzesiak RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Tesco Ezakupy RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-commerce w Polsce RSS ALERT    /    centra dystrybucyjne RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!