• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wiceprezes Żabki na EEC 2021: inwestowanie w ESG buduje wartość firmy

Inwestowanie w ESG buduje długoterminowo wartość firmy, kreuje wartość dla akcjonariuszy czy potencjalnych inwestorów i zdecydowanie warto to robić. - Mamy też już strategię  dekarbonizacyjną - mówiła Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. strategii konsumenckich/EVP Żabka Polska podczas debaty zatytułowanej „ESG” odbywającej się w trakcie EEC 2021.
  • Autor: Barbara Woźniak
  • Data: 21-09-2021, 13:31
Wiceprezes Żabki na EEC 2021: inwestowanie w ESG buduje wartość firmy
Debata zatytułowana „ESG” odbywająca się w trakcie EEC 2021 fot. portalspozywczy.pl

Pytana czy inwestowanie w ESG kreuje wartość dla inwestorów i czy warto to robić mówiła:

- Zdecydowanie warto. Jesteśmy przekonani, że inwestowanie w ESG buduje wartość długoterminowo i w oczach inwestorów i w oczach klientów. My jako firma patrząca na długoterminową wartość zaczęliśmy się zmieniać dla klientów np. wszystkie nasze marki własne w butelkach są już w butelkach 100 proc. z recyklingu, wycofaliśmy też reklamówki plastikowe i wieczka. No i czy to jest koszt czy inwestycja? Według mnie jest to inwestycja i patrzę na to jak na inwestycję długoterminową - mówiła Anna Grabowska, wiceprezes.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Żabka Polska ze strategią dekarbonizacyjną

Wskazała też dekarbonizację jako ważny i kosztowny aspekt dla firm.

- Transformacja firmy, jeśli chodzi o dekarbonizację to będzie największa poprzeczka do przeskoczenia z punktu widzenia finansowego oraz organizacyjnego. My zainwestujemy w wiatraki, solary, czy elektromobilność, bo mamy już strategię dekarbonizacyjną i podjęliśmy się bardzo agresywnego zobowiązania, żeby zahamować ocieplenie klimatu poniżej 1,5 stopnia. Żabka jest już zielona z natury i nie musimy przemalowywać loga na zielono - podkreślała Anna Grabowska.

Strategia ESG przedsiębiorstw musi być szeroka, kompleksowa i zintegrowana z działalnością operacyjną. ESG to jest dzisiejsze „must have” dla biznesu.

Co to jest ESG?

ESG to zagadnienie szersze niż CSR. CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to koncepcja, która jakiś czas temu zagościła w wielu przedsiębiorstwach. Chociaż dotyczy ona zrównoważonego rozwoju, jej działania w obliczu rosnącego kryzysu klimatycznego okazały się niewystarczające, dlatego dzisiaj to pojęcie jest zastępowane szerszym zagadnieniem, jakim jest ESG. 

Skrót ESG można rozszyfrować jako ang. environmental, social and corporate governance, czyli środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny. I właśnie na te aspekty powinna zwracać uwagę firma, której zależy nie tylko na klientach, ale również na inwestorach, dla których polityka zrównoważonego rozwoju odgrywa coraz większą rolę. 

ESG to obecnie istotny czynnik brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji biznesowych w wielu firmach na całym świecie. Inwestorzy na tej podstawie często wybierają przedsiębiorstwa, które odpowiadają wyznawanym przez nie wartościom. 

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!