Majonez: Bojkot czy przywiązanie do marki?

– Tuż przed Wielkanocą postanowiliśmy sprawdzić, jakie są preferencje naszych użytkowników pod względem marki majonezu. Sprawdziliśmy więc paragony z kategorii „żywność” i wyodrębniliśmy te, na których znajdowała się pozycja z majonezem Winiary lub majonezem Kieleckim. Na tej podstawie zdołaliśmy wyłonić zwycięzcę – mówi Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

– Dodatkowo intrygowało nas czy bojkot Nestle, do którego należy majonez Winiary, wpłynął na decyzje zakupowe Polaków. W tym przypadku twarde dane płynące z prosto z paragonów naszych użytkowników pokazują ciekawe tendencje  – dodaje.

W ostatnich dniach marca oraz pierwszego dnia kwietnia widać znaczącą przewagę majonezu Kieleckiego na paragonach polskich konsumentów. Sytuacja diametralnie zmienia się 2 kwietnia. Im bliżej świąt wielkanocnych, tym kupno majonezu Winiary jest częstsze.

– Porównując dane z paragonów z poprzedniego roku z tegorocznymi wynikami, okazuje się, że bojkot w przypadku majonezu Winiary nie działa. Udział paragonów z tym produktem na liście wzrósł o 4% w stosunku do roku poprzedniego – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

– Jak widać przywiązanie do marki lub niewiedza związana z pochodzeniem majonezu Winiary od Nestle w tym przypadku gra główne skrzypce – dodaje.

Winiary vs. Kielecki

W ogólnym rozrachunku zarówno w 2021, jak i 2022 roku z niewielką przewagą wygrywa majonez Kielecki. Warto jednak zauważyć, że w tym roku różnica pomiędzy majonezem Winiary i Kieleckim wynosi zaledwie 4%, w 2021 roku rozbieżność była większa i wynosiła 12%.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl