- Dziś, klient spodziewa się przede wszystkim konkretnej i rzetelnie podanej wiedzy na temat produktów i usług, dostępnej w wygodnym dla siebie czasie i miejscu – podczas podejmowania decyzji zakupowej. Klienci oczekują zyskania szansy do porównania ofert, tak aby po podjęciu określonej decyzji uzyskali pełne przekonanie, że była ona słuszna i właściwa.

W modelu B2C proces weryfikacji oczekiwań może być krótszy, bardziej intuicyjny, wręcz podświadomy. W modelach B2B i B2G może on być znacznie bardziej złożony, wykorzystujący nowoczesne narzędzie informatyczne, z zaangażowaniem większego zespołu decydentów. Klient oczekuje zrozumienia, nawet podświadomego oraz potwierdzenia słuszności wyboru. Z punktu widzenia produktów i usług główne oczekiwania klientów to satysfakcjonująca jakość otrzymana za adekwatną do niej cenę.

Współczesnego klienta cechuje znacznie wyższy poziom wyedukowania i świadomości w zakresie swoich zadań i potrzeb. Na co dzień wykorzystujemy do tego zaawansowane narzędzia informatyczno – analityczne, które pozwalają nam np. na porównanie ofert. Dlatego rolą dostawcy jest dążenie do tego, aby na każdym etapie kontaktu z marką, klient miał spójne wrażenia, zgodne z generowanym przez dostawcę przekazem. Największym wyzwaniem dostawców jest więc dopasowanie i systematyczna praca nad rozwijaniem oferty wartości, aby wszystkie zadania i bolączki klienta zostały rozwiązane. Co jasne, ściśle wiąże się z tym konieczność stałego doskonalenia produktów, wprowadzania nowych rozwiązań, udogodnień, usprawnień, które stanowią odpowiedź na zmieniające się a także pojawiające się zupełnie nowe zadania i bolączki, z którymi borykają się odbiorcy. Firma powinna poświęcać stałą uwagę na poszukanie innowacyjnych, pomysłowych i przemyślanych rozwiązań wspierających klienta w jego potrzebach. Nawet jeśli oznacza to pewną stratę dla aktualnie oferowanych produktów/usług, które w pewnej perspektywie czasu mogą stać się już klientowi niepotrzebne - uważa Andrzej Nartowicz, prezes zarządu IDEAL GROUP.

Sesja "Skuteczne dostosowanie się do wymagań współczesnego klienta" odbędzie się 27 września 2017 roku podczas IV Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl