Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Władze sieci Alma rozważają transakcję typu "sale & leaseback"

Pomimo prognozowanych 40 mln zł strat za 2009 r. spółka Alma Market nie planuje na razie sprzedaży nieruchomości i galerii, których jest właścicielem. Prezes Almy Jerzy Mazgaj nie wyklucza jednak, że w przyszłości, gdy firma będzie potrzebować gotówki może pomyśleć o transakcji typu "sale & leaseback".

Władze sieci Alma rozważają transakcję typu

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-02-2010, 12:02

- Nasze nieruchomości są warte więcej niż wycena naszej spółki - mówi Jerzy Mazgaj. - Można więc portfolio kilku czy kilkunastu takich nieruchomości sprzedać do funduszu w ramach transakcji typu sale & leaseback. Na razie jednak nie potrzebujemy pieniędzy. Jedynie rozważamy taki pomysł. Poza tym obecna sytuacja to nie czas na sprzedaż - uważa prezes.

Jak według prezesa taka transakcja miałaby wyglądać? - Nieruchomość, czy kilka nieruchomości zostaje sprzedane, a spółka przez określony w umowie czas np. 10-12 lat płaci nowemu właścicielowi czynsz, aby po tym okresie wraz z ostatnią ratą odkupić obiekty - wyjaśnia Jerzy Mazgaj.

Ostatni rok nie był najlepszy dla spółki Alma Market, według szacunków zanotowała ona ok. 40 mln zł strat i musiała zrezygnować z ambitnych planów rozwoju sieci sklepów, a także rozwiązać kilka umów najmu w nowopowstających centrach handlowych.

To nie wszystko, władze Almy rozważają zamknięcie kolejnych obiektów. - Zastanawiamy się nad zamknięciem kilku sklepów. Głównym powodem, jest bardzo wolne dochodzenie do rentowności. Rozważamy m.in. zamknięcie lokalu w łódzkiej Manufakturze, bo sklep rozwija się bardzo wolno. Dojdzie do tego jeżeli nie wynegocjujemy z deweloperem odpowiedniej obniżki czynszu, co umożliwi nam funkcjonowanie i dojście do BEP-u - mówi Jerzy Mazgaj. - Zarządca centrum proponuje nam zniżkę, ale taką która nas nie satysfakcjonuje.

Ostateczna wartość inwestycji w 2010 r. może nie przekroczyć 7 mln zł. W 2010 roku zamierza otworzyć dwa sklepy delikatesowe.
Analitycy chwalą radykalne decyzje Almy dotyczące rezygnacji z części umów najmu - Firma zrywając umowny musiała dokonać kalkulacji czy bardziej opłaca jej się zapłacić jednorazowe kary niż ponosić długoterminowe koszty ewentualnych nietrafionych inwestycji. Władze firmy doszły do wniosku, że lepszym rozwiązaniem będzie zerwanie umów, które mogą obciążyć wyniki spółki w ciągu kolejnych kilku lat - mówi Tomasz Morawiec, analityk Banku BGŻ.

Nie tylko problemy makroekonomiczne, ale także błędy strategii rozwoju, do których przyznają się władze spółki zmusiły ją do rezygnacji z części lokalizacji. - Ostatnie miesiące nauczyły nas, że koncept Almy nie jest przeznaczony dla małych miejscowości, a raczej dla miast powyżej 100 tys. mieszkańców. Włocławek, Płock czy Radom to miejscowości, w których kiedyś myśleliśmy, że ten koncept może zaistnieć. Okazało się to założenie całkowicie błędne - wyjaśnia prezes Almy. - Istotna jest także świadomość konsumencka, której mieszkańcom mniejszych miejscowości brakuje.

Spółka Paradise Group, która prowadzi butiki z ekskluzywnymi markami butiki Burberry, Kenzo i Hugo Boss ma za sobą najgorszy rok w historii. Lepiej poradziła sobie sieć delikatesów Krakowski Kredens generując w 2009 r. ponad 50 mln obrotów i uzyskując ok. 3 mln zysku. W 2010 r. obroty sieci mają wzrosnąć o 20-30 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Mazgaj RSS ALERT    /    Alma Market RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!