• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Władze spożywczych spółek liczą na udany przedświąteczny sezon

Powoli zaczyna się sezon świątecznych zakupów. W tym roku przez spowolnienie trudno liczyć na rekordowe zyski spółek handlowych ogółem, jednak popyt, szczególnie na żywność, według szacunków ma być wyższy niż rok temu. A jest o co walczyć, bo w ubiegłym roku na świąteczne zakupy Polacy wydali 20 mld zł - informuje Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 26-11-2009, 06:43
Władze spożywczych spółek liczą na udany przedświąteczny sezon

Grudniowe święta są lokomotywą napędzającą wyniki przede wszystkim spółkom spożywczym. Przedstawiciele tej branży potwierdzają tę tezę i liczą, że w tym roku, mimo spowolnienia w gospodarce, będzie podobnie.

Jak czytamy w Pulsie Biznesu, giełdowy przedstawiciel rybnej spółki Seko zapewnia, że widzi już ożywienie przedświąteczne i liczy, że tegoroczny sezon przedświąteczny będzie lepszy niż ubiegłoroczny. Z kolei Leszek Wąsowicz, prezes produkującej bakalie spółki Helio liczy, że kryzys nie będzie miał wpływu na popyt na świąteczne produkty.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Na aktywność zakupową Polakow liczą także przedstawiciele branży cukierniczej. Jan Kolański, prezes Jutrzenki nie spodziewa się spadku popytu na wyroby cukiernicze przed świętami - informuje Puls Biznesu.

Jerzy Mazgaj, szef rady nadzorczej Vistula Group przyznaje, że sprzedaż w spożywczej Almie wygląda lepiej niż rok temu jednak już towary oferowane przez Vistulę oraz Kruka sprzedają się gorzej. Jego zdaniem konsumenci nie chcąc rezygnować z kupowania żywności rezygnują z zakupów ubrań i biżuterii.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • sylwek 2009-11-27 08:28:54

    Należy jednak dodać, że efekty sezonu przedświątecznego skonsumują głównie sieci. Zarówno poprzez promocje, które są opłacane przez dostawców, jak i talony. Zwykłe hurtownie jeżeli nie odnotuja spadku obrotów w tym okresie to napewno też nie zauważą wzrostu sprzedaży. Jako, że współpracę z sieciami trudno uznać za opłacalną, zysk zjadany jest przez dodatkowe opłaty, m. in. też z okazji świat więc zwiększony przedświąteczny obrót nie przełozy się znacznie na zyski firm produkujących żywność. Podsumowując, pewnie wydamy więcej na święta, co zwiększy głównie zyski sieci, które część z nich zainwestują w nowe punkty by na przyszłe świeta zarobić jeszcze więcej.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!