Właściciel Biedronki: W przypadku ciekawego projektu akwizycyjnego nasza firma usiądzie do rozmów
Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciel sieci sklepów "Biedronka", chce rozwijać się zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. Na razie skupia się na organicznym powiększaniu sieci i potwierdza pan zwiększenia liczby sklepów do 3 tys. w 2015 roku.

Jak poinformował w rozmowie z agencją ISB dyrektor operacyjny spółki, Julio Duarte, Planujemy zarówno rozwój organiczny, jak i potencjalne akwizycje. Jednak ten drugi sposób zwiększania potencjału może być trudny, choćby z powodu ograniczeń prawnych np. decyzji UOKiK-u.
W jego ocenie równie dużym problemem jest znalezienie dobrego podmiotu do przejęcia, który dawał by Biedronce znaczące korzyści biznesowe i rzeczywisty rozwój sieci. Dlatego też spółka nie ma na dziś określonych parametrów, lokalizacji czy specjalnych oczekiwań wobec obiektu potencjalnego przejęcia. Dotyczy to zarówno wielkości jak i wartości spółki.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Duarte dodaje, że obecnie żaden projekt akwizycyjny nie jest realizowany. Jeśli jednak pojawią się informacje o ciekawym projekcie, np. podobnym do sieci Plus, którą Biedronka przejęła 3 lata temu, to na pewno sprawa zostanie zbadana, a firma usiądzie do rozmów.
Dyrektor operacyjny odniósł się także w rozmowie z agencją ISB do wyników finansowych spółki w I kw. 2011 r. Duarte nie mógł podać konkretnych danych przed oficjalną ich prezentacją w Portugalii, gdzie Jeronimo Martins jest notowana na giełdzie, ale zdradził, że jest z nich zadowolony.
Dodał, że spółka cieszy się, że politycy zaczęli o mówić dobrze o sieci oraz z faktu, że kilku klientów zostało poznanych z imienia i nazwiska.
Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych Biedronka. Od 1995 roku zainwestowała w Polsce ponad 5 mld zł, a jej sprzedaż w 2010 r. wyniosła 19,2 mld zł.
