• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Właściciel Grupy Empik kupuje za 12 mln zł udziały w księgarni internetowej Gandalf

NFI Empik Media & Fashion kupuje pakiet kontrolny 70 proc. udziałów spółki Gandalf, prowadzącej internetową księgarnię, za łączną kwotę 12 mln złotych - podała grupa EMF w komunikacie prasowym.
  • Autor: PAP
  • Data: 02-08-2011, 22:00

Umowa inwestycyjna przewiduje kontynuację zarządzania spółką przez twórców Gandalf - Anettę Wilczyńską i Pawła Goszczyńskiego.

"Dodatkowo, w ramach podpisanej umowy inwestycyjnej, EMF zagwarantował sobie prawo odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia, pozostałych udziałów Gandalf w ramach opcji put/call, począwszy od 2015 r." - napisano w komunikacie.

Gandalf będzie operacyjnie funkcjonować w ramach E-commerce Services, wchodzącej w skład Grupy Empik.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Dzięki nabyciu księgarni Gandalf, której istotną część działalności stanowi dystrybucja podręczników - EMF/Empik zbuduje swoją pozycję na tym rynku. Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był minimalny. Warto podkreślić, że rynek podręczników w Polsce ma wartość 1 mld złotych i w ostatnich latach rósł systematycznie, zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak również przychody ze sprzedaży. Dlatego zdecydowanie chcemy w nim partycypować. EMF ma know-how oraz potencjał inwestycyjny i sprzedażowy, które pozwolą w krótkim czasie zwiększyć obroty Gandalfa oraz jego udział w rynku" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media & Fashion.

Empik podał, że przejęcie spółki pozwoli na wykorzystanie synergii. EMF/Empik zbuduje pozycję rynkową w kategorii podręczników, wykorzystany zostanie potencjał sprzedażowy i rozpoznawalność marki Empik/empik.com oraz Smyk/smyk.com do zwiększenia sprzedaży Gandalfa, głównie w kategorii podręczników i produktów około-edukacyjnych. Wykorzystane zostaną fizyczne punkty zamówień oraz odbioru w sieci salonów Empik, oraz docelowo platforma logistyczna Empiku (magazyn centralny, dystrybucja). Spółki chcą zbudować wspólną, multi-kanałową bazę klientów internetowych i tradycyjnych. Gandalf będzie miał dostęp do finansowania EMF.

Gandalf Sp. z o.o. prowadzi księgarnię internetową w Polsce, jest zdecydowanym liderem w dystrybucji podręczników szkolnych w Internecie, z ofertą ponad 180 tys. produktów i rocznymi obrotami na poziomie 21 mln złotych.

EMF podał w komunikacie, że przejęcie Gandalf wpisuje się w strategię rozwoju kanału sprzedaży internetowej grupy. W kwietniu 2010 r., poprzez spółkę zależną Empik, EMF nabył większościowy pakiet udziałów w Virtualo Sp. z o.o. działającego na rynku e-booków i audio-booków. W lutym 2011 roku grupa przejęła większościowy pakiet akcji w spółce e-Muzyka, zajmującej się dystrybucją muzyki cyfrowej na polskim rynku, a w maju pakiet kontrolny akcji w spółce GRY-OnLine.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!