Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Właściciel sieci Makro i Real zwiększa zyski, ale głównie dzięki oszczędnościom

Wyniki Metro, czwartej co do wielkości sieci handlowej na świecie, potwierdziły obawy, że mimo globalnego ożywienia gospodarczego program oszczędnościowe i rosnące ceny ograniczają wydatki konsumentów.


Autor: Reuters/portalspozywczy.pl
Data: 03-05-2011, 17:11

Niemiecka grupa Metro, która prowadzi hurtownie, hipermarkety, sklepy z elektroniką i domy towarowe, podała we wtorek, że jej zysk operacyjny w I kw. br. wzrósł o 6,6 procent, do 145 milionów euro, w dużej mierze za sprawą cięcia kosztów.

Sprzedaż utrzymała się jednak na dotychczasowym poziomie 15,5 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się niewielkiego wzrostu.

Władze Metro komentowały wyniki firmy wskazując, że wydatki zostały ograniczone przez późną Wielkanoc, a uwzględniając te święta sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień wzrosła o 1,1 proc. Grupa potwierdziła również, że w 2011 roku spodziewa się wzrostu sprzedaży o ponad cztery procent i zysku operacyjnego o 10 procent.

W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,9 proc. do 4.8 mld. Sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej wzrosła o 2,5 proc. do 3.8 mld euro. W regionie Azji i Afryki, sprzedaż ponownie zanotowała znaczące wzrosty o 22,5 proc. do 0.9 mld euro.

W pierwszym kwartale 2011 roku sprzedaż w hipermarketach Real spadła o 3,5 proc. do 2.6 mld euro, zaś sprzedaży w sieciach Media Markt i Saturn wzrosła o 0,8 proc. do 5 mld euro. Sieć hurtowni Metro Cash & Carry wygenerowała sprzedaż wyższą o 1,1 proc. co dało wynik 7 mld euro. Sprzedaż w domach handlowych Galeria Kaufhof spadła o 4,7 proc. do 0.8 mld euro.

Niemcy są jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek Europy, napędzanych przez dynamiczny wzrost eksportu. Analitycy mają również nadzieję, że Metro skorzysta z dynamicznego rozwoju na swoich rynkach wschodnioeuropejskich.

Grupa Metro, która prowadzi ponad 2,1 tys. sklepów w 33 krajach podała w marcu, że zagrożenie dla ożywienia gospodarczego wzrosło po trzęsieniu ziemi w Japonii i niepokojach w świecie arabskim. W rezultacie kurs akcji spółki spadł mimo lepszych od oczekiwanych wyników za 2010 rok.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Metro Group AG RSS ALERT    /    Real RSS ALERT    /    Makro RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.36.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!